piątek, 8 czerwca 2018

Jelcz z krakowskich wodociągów


Stara S2000 z Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji prezentowałem we wrześniu 2016. Była to cysterna przeznaczona do transportu wody pitnej, która do zdjęć pozowała na Rynku Głównym. (tu link). Teraz zapraszam na spotkanie z innym pojazdem tej firmy. Utrwaliłem go w rejonie Krakowa znacznie oddalonym od centrum. Było to na ul. Okulickiego, przy skrzyżowaniu z ulicami Mistrzejowicką i Fatimską. Niestety wykonałem tylko jedno zdjęcie.

Mowa o Jelczu 422 (dokładniej P422K) o rejestracji KVX 4841. Od jego właściciela, czyli MPWiK w Krakowie otrzymałem informację, że to rocznik 1999. Jego zabudowa WUKO – „beczka”, wykorzystywana jest do pompowania szlamu z wykopów podczas usuwania awarii wodociągowych. Właśnie w trakcie takiej pracy utrwaliłem tego pięknego polskiego klasyka.


Jelcz P422K, MPWiK SA w Krakowie
Jelcz P422K z MPWiK SA w Krakowie w trakcie pracy na ul. Okulickiego. 12.05.2018.


Co ciekawe, krakowskie MPWiK w swoim taborze posiada jeszcze jednego Jelcza. To również model P422K. Także „beczka” WUKO, ale młodsza – z 2000 roku (rejestracja KVA 972N). Pojazd służy do pompowania ścieków z szamb przy obiektach MPWiK. Jego stały przydział to miejscowość Dobczyce i tamtejszy Zakład Uzdatniania Wody Raba.


Blog Transportowy na Google +

2 komentarze:

  1. "Piękny polski klasyk" - dobrze to ubrałeś w słowa. Jelcz P422K to rzeczywiście klasyka. Jeśli jedzie się czasami drogami pomiędzy wsiami można zauważyć takich nawet sporo. Klasyk jak klasyk ale czy takie klasyki nei powinny już zaprzestać pracy na rzecz dbania o środowisko? Taki Jelcz pewnie mało nie pali a i emisja CO2 mała też nie jest.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super napisane. Jestem pod wielkim wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń