Wpis poświęcony DAF-owi. Dwie informacje prasowe:
Tysięczna ciężarówka firmy DAF zmontowana na Tajwanie
W piątek 16 grudnia 2011 roku w
zakładach FASC - Formosa Automobile Sales Corporation - na Tajwanie z
linii produkcyjnej zjechała tysięczna zmontowana lokalnie ciężarówka DAF
CF85. Firma DAF prowadzi aktywną działalność na Tajwanie od 2006 roku, a
w zeszłym roku objęła pozycję lidera rynkowego wśród marek europejskich
w segmencie ciężkich ciągników.
Firma Formosa Automobile Sales
Corporation jest odpowiedzialna za marketing i sprzedaż samochodów
ciężarowych firmy DAF na Tajwanie, a także za lokalną produkcję. Każdego
tygodnia montuje się średnio dziesięć samochodów ciężarowych CF
wykorzystując tak zwane zestawy CKD (ang. Completely Knocked Down –
całkowicie zdemontowane), które są wysyłane z firmy DAF Trucks w
Eindhoven do Tajpej. Firma DAF przeszkoliła personel zakładów FASC,
dzięki czemu jakość samochodów ciężarowych montowanych na Tajwanie jest
taka sama, jak tych produkowanych w Eindhoven lub Leyland.
DAF dostarcza dwu- i trzyosiowe ciągniki CF85 oraz podwozia pod zabudowę na rynek tajwański. „Pojazdy
te doskonale sprawdzają się w ciężkim transporcie dystrybucyjnym ze
względu na niską masę własną oraz wysoką nośność, doskonały komfort
kierowcy i wyjątkowe połączenie kompaktowej kabiny z dużą mocą silnika” - tłumaczy Seiko Chen, prezes firmy FASC. „Współpracując
z firmą DAF chcemy dalej umacniać swoją pozycję na rynku, a naszym
celem na 2012 rok jest zarejestrowanie 650 pojazdów z serii CF w
porównaniu z 450 pojazdami w tym roku. Badamy również możliwości
lokalnego montażu ciężarówek dystrybucyjnych DAF LF”.
„Jesteśmy dumni ze współpracy z firmą FASC” - wyjaśnia Michiel Kuijs, dyrektor zarządzający pionu Sales Operations w firmie DAF Trucks N.V. „Firma
FASC to wiodący, profesjonalny partner, który pracuje na rzecz dalszego
umocnienia pozycji firmy DAF w Tajwanie. Doświadczenie firmy i
odnoszone przez nią sukcesy na rynku bardzo ułatwią osiągnięcie tego
celu”.
DAF wprowadza na rynek modele CF85 i XF105 w ramach programu ATe
Firma DAF wprowadza jako część programu ATe
(Advanced Transport efficiency) specjalne wersje ciągników siodłowych
dla popularnych modeli CF85 i XF105. Ich parametry techniczne zostały
całkowicie zoptymalizowane w celu uzyskania maksymalnej wydajności i
oszczędności oraz możliwie najmniejszego wpływu na środowisko naturalne. Nowe modele ATe CF85 i XF105 są już dostępne.
Plan maksymalnego zmniejszenia zużycia
paliwa wymagał przeprowadzenia badań nad doskonaleniem właściwości
aerodynamicznych. Jednym ze sposobów na osiągnięcie tego celu jest
zainstalowanie kompletu spojlerów dachowych i osłon bocznych w
połączeniu z fartuchami bocznymi. Będą one stanowiły standardowe
wyposażenie modeli ATe CF85 i XF105. Opony charakteryzujące się
małym oporem toczenia również będą należały do wyposażenia
standardowego. Występują w rozmiarze 315/70R22.5, aby obniżyć wysokość
pojazdu oraz przyczyniać się do zmniejszania oporu powietrza.
Nowe modele ATe CF85 i XF105,
są wyposażone w silnik PACCAR MX o pojemności 12,9 l, połączony z
automatyczną skrzynią biegów AS Tronic z trybem zmiany przełożeń
całkowicie zoptymalizowanym pod kątem zmniejszenia zużycia paliwa.
Kierowca może zmieniać biegi samodzielnie jedynie przy prędkości poniżej
30 km/h oraz w przypadku stosowania hamulca silnikowego MX Engine
Brake. We wszystkich pozostałych sytuacjach to układ elektroniczny
wybiera idealny moment zmiany przełożenia.
Modele ATe są wyposażone w
układ napędowy z redukcją 2,69:1, pozwalający osiągnąć optymalne zużycie
paliwa. Wersja z redukcją 2,53:1 jest dostępna opcjonalnie w pojazdach
do lekkich zastosowań. Modele ATe są również wyposażone w
tempomat adaptacyjny, który pomaga zmniejszyć spalanie. Hamulec
silnikowy DAF, który również przyczynia się do zmniejszania zużycie
paliwa, a także poprawia nośność osi, został wykorzystany w charakterze
retardera.
Ponadto, wszystkie modele ATe CF85 i XF105 są oferowane z pakietem szkolenia dla kierowców pojazdów DAF Eco*, dzięki któremu można uzyskać stałe zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2, przeciętnie z 3 do 5%.
Tekst i fot. DAF - informacja prasowa.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz