środa, 21 grudnia 2011

Tysięczny DAF w Tajwanie i program ATe


Wpis poświęcony DAF-owi. Dwie informacje prasowe:



Tysięczna ciężarówka firmy DAF zmontowana na Tajwanie

W piątek 16 grudnia 2011 roku w zakładach FASC - Formosa Automobile Sales Corporation - na Tajwanie z linii produkcyjnej zjechała tysięczna zmontowana lokalnie ciężarówka DAF CF85. Firma DAF prowadzi aktywną działalność na Tajwanie od 2006 roku, a w zeszłym roku objęła pozycję lidera rynkowego wśród marek europejskich w segmencie ciężkich ciągników.

Firma Formosa Automobile Sales Corporation jest odpowiedzialna za marketing i sprzedaż samochodów ciężarowych firmy DAF na Tajwanie, a także za lokalną produkcję. Każdego tygodnia montuje się średnio dziesięć samochodów ciężarowych CF wykorzystując tak zwane zestawy CKD (ang. Completely Knocked Down – całkowicie zdemontowane), które są wysyłane z firmy DAF Trucks w Eindhoven do Tajpej. Firma DAF przeszkoliła personel zakładów FASC, dzięki czemu jakość samochodów ciężarowych montowanych na Tajwanie jest taka sama, jak tych produkowanych w Eindhoven lub Leyland.

DAF dostarcza dwu- i trzyosiowe ciągniki CF85 oraz podwozia pod zabudowę na rynek tajwański. „Pojazdy te doskonale sprawdzają się w ciężkim transporcie dystrybucyjnym ze względu na niską masę własną oraz wysoką nośność, doskonały komfort kierowcy i wyjątkowe połączenie kompaktowej kabiny z dużą mocą silnika” - tłumaczy Seiko Chen, prezes firmy FASC. „Współpracując z firmą DAF chcemy dalej umacniać swoją pozycję na rynku, a naszym celem na 2012 rok jest zarejestrowanie 650 pojazdów z serii CF w porównaniu z 450 pojazdami w tym roku. Badamy również możliwości lokalnego montażu ciężarówek dystrybucyjnych DAF LF”.

Jesteśmy dumni ze współpracy z firmą FASC” - wyjaśnia Michiel Kuijs, dyrektor zarządzający  pionu Sales Operations w firmie DAF Trucks N.V. „Firma FASC to wiodący, profesjonalny partner, który pracuje na rzecz dalszego umocnienia pozycji firmy DAF w Tajwanie. Doświadczenie firmy i odnoszone przez nią sukcesy na rynku bardzo ułatwią osiągnięcie tego celu”.


DAF CF85



DAF wprowadza na rynek modele CF85 i XF105 w ramach programu ATe

Firma DAF wprowadza jako część programu ATe (Advanced Transport efficiency) specjalne wersje ciągników siodłowych dla popularnych modeli CF85 i XF105. Ich parametry techniczne zostały całkowicie zoptymalizowane w celu uzyskania maksymalnej wydajności i oszczędności oraz możliwie najmniejszego wpływu na środowisko naturalne. Nowe modele ATe CF85 i XF105 są już dostępne. 

Plan maksymalnego zmniejszenia zużycia paliwa wymagał przeprowadzenia badań nad doskonaleniem właściwości aerodynamicznych. Jednym ze sposobów na osiągnięcie tego celu jest zainstalowanie kompletu spojlerów dachowych i osłon bocznych w połączeniu z fartuchami bocznymi. Będą one stanowiły standardowe wyposażenie modeli ATe CF85 i XF105. Opony charakteryzujące się małym oporem toczenia również będą należały do wyposażenia standardowego. Występują w rozmiarze 315/70R22.5, aby obniżyć wysokość pojazdu oraz przyczyniać się do zmniejszania oporu powietrza.

Nowe modele ATe CF85 i XF105, są wyposażone w silnik PACCAR MX o pojemności 12,9 l, połączony z automatyczną skrzynią biegów AS Tronic z trybem zmiany przełożeń całkowicie zoptymalizowanym pod kątem zmniejszenia zużycia paliwa. Kierowca może zmieniać biegi samodzielnie jedynie przy prędkości poniżej 30 km/h oraz w przypadku stosowania hamulca silnikowego MX Engine Brake. We wszystkich pozostałych sytuacjach to układ elektroniczny wybiera idealny moment zmiany przełożenia.

Modele ATe są wyposażone w układ napędowy z redukcją 2,69:1, pozwalający osiągnąć optymalne zużycie paliwa. Wersja z redukcją 2,53:1 jest dostępna opcjonalnie w pojazdach do lekkich zastosowań. Modele ATe są również wyposażone w tempomat adaptacyjny, który pomaga zmniejszyć spalanie. Hamulec silnikowy DAF, który również przyczynia się do zmniejszania zużycie paliwa, a także poprawia nośność osi, został wykorzystany w charakterze retardera.

Ponadto, wszystkie modele ATe CF85 i XF105 są oferowane z pakietem szkolenia dla kierowców pojazdów DAF Eco*, dzięki któremu można uzyskać stałe zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2, przeciętnie z 3 do 5%.


DAF XF105 ATe HR


  Tekst i fot. DAF - informacja prasowa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz