poniedziałek, 31 sierpnia 2015

Tramwajowa estakada już otwarta


Krakowska sieć tramwajowa powiększyła się o nowy odcinek. To estakada przechodząca nad stacją kolejową Kraków Płaszów, łącząca ulice Wielicką i Lipską. Oficjalne otwarcie połączone ze specjalnym przejazdem najnowszym krakowskim tramwajem marki PESA odbyło się w niedzielę 30 sierpnia 2015. Dzień później rozpoczęto regularną eksploatację estakady, na którą skierowano trzy linie: 9 (Mistrzejowice – Nowy Bieżanów), 11 (Mały Płaszów – Czerwone Maki) i 50 (Krowodrza Górka – Kurdwanów). Obok torowiska wyznaczono ciąg pieszo-rowerowy.

Na estakadę dotarłem pierwszego dnia jej regularnej eksploatacji, czyli w poniedziałek 31 sierpnia 2015. Planowałem zrobić większy reportaż na jej temat, włącznie z materiałem filmowym. Niestety przepiękna wręcz pogoda pokrzyżowała moje plany. Przegrałem z upałem. Temperatura +35 stopni w cieniu sprawiła, że ograniczyłem się tylko do wykonania kilku zdjęć, a właściwe zbieranie materiałów przełożyłem na późniejszy, chłodniejszy czas.


Estakada tramwajowa Wielicka - Lipska, Kraków
Ogólny widok na przechodzącą nad torami kolejowymi estakadę.


Estakada tramwajowa Wielicka - Lipska, Kraków

Estakada tramwajowa Wielicka - Lipska, Kraków
Tak estakada prezentuje się w rejonie jedynego zlokalizowanego na niej przystanku, dokładnie nad stacją kolejową Kraków Płaszów. Widok w stronę ul. Lipskiej. Po prawej ciąg pieszo-rowerowy.


Estakada tramwajowa Wielicka - Lipska, Bombardier NGT8, Kraków
Podstawowym typem tramwaju przejeżdżającym przez nową estakadę jest Bombardier NGT8 na linii nr 50, która w dzień roboczy kursuje nawet co 5 minut.


Estakada tramwajowa Wielicka - Lipska, N8S-NF, Kraków
Na estakadzie zobaczymy także starszy tabor. Tu N8S-NF #HK458 z 1977 roku na linii 9 do Nowego Bieżanowa.


Estakada tramwajowa Wielicka - Lipska, Konstale 105Na, Kraków
Ten typ tramwaju w Krakowie powoli odchodzi do historii. Na razie jednak możemy Konstale 105Na podziwiać także na nowej estakadzie. Obsługują linię nr 9, choć nie wszystkie brygady. Tu skład #RZ244+RZ245.


Estakada tramwajowa Wielicka - Lipska, Kraków
Widok w stronę ul. Wielickiej. Elektroniczne wyświetlacze przystankowe niestety pierwszego dnia nie działały.


Większy reportaż o nowej estakadzie zamieszczę już niedługo. Tu link.


Blog Transportowy na Twitterze

Blog Transportowy na Facebooku

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz