środa, 17 lutego 2016

Solaris Vacanza 13 z Itaki


Turystycznych autobusów Vacanza już od dawna nie znajdziemy w ofercie Solarisa. Ten bardzo charakterystyczny, oryginalny pojazd pojawia się tam jedynie jako autobus specjalny – ambulans do poboru krwi.

Solarisów Vacanza nie powstało zbyt wiele, dlatego zobaczenie takiego pojazdu „na żywo” nie jest zbyt łatwe. Na bohatera tego wpisu natrafiłem czysto przypadkowo. Na dosłowną chwilę zajrzałem na krakowski Małopolski Dworzec Autobusowy. Było warto. Na górnej płycie, przy stanowisku G13 stała Vacanza 13. Biała, z logo znanego biura podróży Itaka. Dokąd jechała? Nie mam najmniejszego pojęcia, ale przypuszczalnie wyruszała w zagraniczny kurs. Było to 16 stycznia 2016.


Solaris Vacanza 13, Biuro Podróży Itaka
Solaris Vacanza 13, Biuro Podróży Itaka.


Aby dowiedzieć się czegoś więcej o tym trójosiowym autobusie, skorzystałem z opisywanej już w Blogu Transportowym strony Bezpieczny Autobus (link). Podano tam, że Vacanza o rejestracji OP 87695 ma już przejechane ponad 720 tys. km, a rok jej produkcji to 2010. Przyznam, że trochę mi to nie pasowało, bo jeśli dobrze kojarzę, wówczas już turystycznych Solarisów nie produkowano. Zabrałem się więc za sprawdzanie i np. na portalu Phototrans znalazłem informację, że autobus ten jest o trzy lata starszy, rocznik 2007. Pierwotnie jeżdżący z rejestracją ZS 2765J. Która strona podaje prawdziwe dane? Chyba należy uwierzyć fotogalerii, bo na Bezpiecznym Autobusie widziałem już przedziwne rzeczy, typu Jelcz M-11 z 1902 roku.

Błąd Bezpiecznego Autobusu potwierdziły zamieszczone w Internecie artykuły opisujące dostarczenie nowych Solarisów Vacanza 13 dla Itaki. Było to w 2007 roku.


Blog Transportowy na Facebooku

1 komentarz:

  1. Jest to Solaris Vacanza z 2010r, ostatni model który został wyprodukowany. Miała być wznowiona produkcja, ale powstał tylko jeden w 2010r. z silnikiem euro 5.

    OdpowiedzUsuń