poniedziałek, 11 sierpnia 2014

Škoda Perun w Krakowie


Wracam do tematu pierwszej w Polsce stałej linii obsługiwanej wyłącznie (przynajmniej z założenia) przez autobusy elektryczne. Tu większy wpis na ten temat. Już jakiś czas temu do czterech elektrobusów dołączył piąty. To Škoda Perun, czyli tak naprawdę Solaris Urbino 12 z wyposażeniem elektrycznym czeskiego producenta. W Krakowie autobus otrzymał numer taborowy DK605.

Jak podaje producent, Škoda Perun ma moc 160 kW, a jej zasięg wynosi około 150 km. Standardowa pojemność montowanej baterii to 221 kWh (w zależności od potrzeb klienta, może być mniejsza lub większa). Autobus jest przystosowany do transportu 82 pasażerów, których przewiezie z maksymalną prędkością 70 km/h. Nazwa handlowa Perun to skrótowiec powstały ze słów Pure Electric RUNner.


Škoda Perun, Kraków

Škoda Perun, końcowy odcinek przed pętlą Dworzec Główny Zachód, czyli przejazd przez pl. Matejki. W tle Barbakan i Brama Floriańska. 21.07.2014.

Škoda Perun, Kraków

 Elektrobus odjeżdża z przystanku Dworzec Główny Zachód przy ul. Pawiej, zmierzając do pętli o tej samej nazwie. Z tego miejsca korzysta jedna linia dzienna i trzy nocne. Trasę zaczynają tam także prywatni przewoźnicy. Na zdjęciu widoczny Mercedes Vario jadący do Myślenic.


Škoda Perun, Kraków

Škoda Perun, Kraków

Postój na pętli Dworzec Główny Zachód. Za Škodą stoi Scania OmniCity Artic #PE187 na linii 129.

Škoda Perun, tabliczka znamionowa

Škoda Perun, tabliczka znamionowa

Tabliczki znamionowe umieszczone w Škodzie Perun.


Škoda Perun, Kraków

Tak Škoda Perun prezentuje się od tyłu. Pętla Dworzec Główny Zachód. Przed nią Solaris Urbino 12 #BU898 jako linia 130.


Škoda Perun, wnętrze

Škoda Perun, wnętrzeŠkoda Perun, wnętrze

 Wnętrze Škody Perun. Warto zwrócić uwagę na zabudowaną przestrzeń za kabiną kierowcy.


Škoda Perun, Kraków

Škoda Perun podstawiona na początkowym przystanku pętli Dworzec Główny Zachód. Za elektrobusem Solaris Urbino 12 na linii 130.


Škoda Perun, Kraków

Škoda Perun, Kraków

Elektrobus rozpoczyna kolejny kurs do Prądnika Białego.

Tak Škoda Perun prezentuje się w ruchu. Odjazd z przystanku przelotowego „Dworzec Główny Zachód” na ul. Pawiej, przejazd przez pl. Matejki i wjazd w ul. Kurniki, gdzie znajduje się przystanek końcowo-początkowy „Dworzec Główny Zachód”. Ostatni fragment filmu to rozpoczęcie kolejnego kursu do pętli Prądnik Biały, czyli wyjazd z ul. Kurniki w Pawią. Źródłem głośnego dźwięku silnika jest niewidoczny bus przepuszczający pieszych:



Powyższy materiał powstał w poniedziałek, 21 lipca 2014. Wówczas linię 154 obsługiwały tylko dwa elektrobusy. Škoda Perun i Solaris Urbino 12 electric. Towarzyszyły im dwa Jelcze M081MB3.


Solaris Urbino 12 electric, Kraków

Solaris Urbino 12 electric na pętli Dworzec Główny Zachód. 21.07.2014. 


Blog Transportowy na Facebooku

Blog Transportowy na Google +
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz