Informacja prasowa Renault Trucks.
RENAULT WE FLOCIE GRUPY HOYER
Hoyer Group specjalizujący się w 
transporcie chemikaliów i gazów należy do jednych z największych 
przewoźników drogowych świata. Samych tylko specjalistycznych 
kontenerów zbiornikowych firma posiada ponad 20 000 a naczep cystern 
ponad 3100 sztuk. Obecna jest m.in. w USA, Brazylii, Singapurze, a od 
1992 r. także na polskim rynku transportowym.  W 2010 roku Grupa Hoyer 
zanotowała 16-procentowy wzrost obrotów (990 mln euro) osiągając 
najwyższy w swej historii wynik i umacniając się na pozycji globalnego 
lidera dostawców rozwiązań logistycznych, a szczególnie w segmencie 
kontenerów-cystern, cystern i pojemników do przewozów luzem (DPPL).
Polski oddział firmy z siedzibą w 
Katowicach podpisał ostatnio kontrakt na transport LPG dla krajowej 
sieci stacji paliw.  Przygotowując się do realizacji kontraktu zakupiono
 dziesięć nowych ciężarówek marki Renault, w tym siedem ciągników 
siodłowych Premium 430.19 T. Pozostałe to dwuosiowe Midlum 270.18 Heavy i
 dwa trzyosiowe podwozia Premium 430.26 S 6x2 D. Borys Gierka, prokurent
 firmy Hoyer Polska twierdzi, że jednym z argumentów przekonującym do 
zakupu ciężarówek marki Renault była bardzo dobrze rozwinięta sieć 
serwisowa i jakość świadczonych tam usług.  Niebagatelne znaczenie miał 
także niski ciężar własny, który w przypadku ciągników siodłowych 
Premium należy do najniższych wśród dostępnych z kabiną sypialną. Ciężar
 ciągnika zestawionego z naczepo-cysterną jest istotny ze względu na 
dopuszczalne obciążenie osi napędowej. Nośność osi kierującej ciągnika 
wynosi 7,1 t przy 11,5 t nacisku na oś napędową. Podwozie trzyosiowe 
zostało wyposażone w osie o nośności 8, 11,5 i 7,5 t (wleczona).  W 
przypadku dwuosiowego Midlum nośności wynoszą odpowiednio 7,1 i 11,5 t.
Wyposażenie ciężarówek zakupionych przez
 firmę Hoyer Polska jest bogatsze od standardowej oferty Renault 
Trucks.  Ciągniki Premium otrzymały m.in. pełny układ EBS tzn. 
wyposażony w ABS, EBA (wspomaganie hamowania awaryjnego), ASR z funkcją 
kontroli momentu obrotowego podczas zwalniania, harmonizacja hamulców 
ciągnika i naczepy, asystent ruszania pod górę (Hill Start Aid), alarmy 
stanu hamulców, kontrola spięcia naczepy oraz ESP (kontrola toru jazdy i
 zabezpieczenie przed przewróceniem).
Trójosiowe podwozia zostały 
przystosowane do ciągnięcia przyczepy. Tylna (wzmocniona) poprzeczka 
ramy z sprzęgiem Rockinger 400 G150 spełnia warunki techniczne 
przewidziane w zestawach o DMC 60 t.
Modele Premium napędzane są przez 
439-konne silniki 11 DXi Euro-5 EEV o maksymalnym momencie obrotowym 
2080 Nm. W układzie napędowym zastosowano zrobotyzowane skrzynie biegów 
Optidriver + zintegrowane z hamulcem silnikowym Optibrake. Midlum 
napędza 280 konny (1010 Nm) 7 DXi za pośrednictwem sześciobiegowej, 
ręcznie sterowanej przekładni ze wspomaganiem ServoShift.
W kabinach (Global) ciągników 
zastosowano dwie leżanki: dolna o wymiarach (2022x780x150), górna 
składana (1900x750x50mm). W podwyższanym dachu znalazła się półka pod 
telewizor z gniazdem 24V i uchwytami mocującymi. Wszystkie ciężarówki 
posiadają interface FMS Gateway ułatwiający integrację z systemem 
zarządzania flotą.
Tekst i fot. Renault Trucks - informacja prasowa.


Brak komentarzy:
Prześlij komentarz