piątek, 27 maja 2011

Pepsi z Renault Trucks oraz wyścigowa ciężarówka


Porcja wieści z Renault Trucks. Najpierw współpraca ze znanym producentem napojów, a potem materiał o specjalnej edycji pewnego pojazdu.


Renault Trucks dla PEPSI-COLA

Kolejne pojazdy dystrybucyjne Renault Midlum trafiły do polskiego klienta. Na początku maja br. w Bielanach Wrocławskich odbyło się przekazanie nowych ciężarówek dla PEPSI-COLA. Po ubiegłorocznej dostawie 13 sztuk, firma zamówiła kolejne cztery auta, które tym razem zasilą odział na Dolnym Śląsku. Kluczyki do nowych pojazdów z rąk Mariusza Kowalskiego, odpowiedzialnego za sprzedaż flotową Renault Trucks Polska, odebrał Krzysztof Koseski, koordynator ds. Transportu w firmie PEPSI-COLA General Bottles Poland. Pojazdy do odbioru przygotował nowy partner serwisowy Renault Trucks Polska w Legnicy - OMNI MOTO Sp. z o.o.

Renault Midlum z sześciocylindrowym 270-konnym silnikiem DXi7 jest dynamiczne i doskonale spełnia swoje zadania w aglomeracjach miejskich. Ze względu na rodzaj przewożonego ładunku oraz stan polskich dróg PEPSI-COLA wybrała podwozia o wzmocnionym zawieszeniu obu osi na resorach piórowych. 18-tonowe samochody zdecydowano się „odchudzić” do 16 ton DMC. Ułatwia to jazdę po terenie dużych miast.


Renault Midlum, Pepsi


Komfort pracy kierowców to ważny aspekt przy wyborze auta. Renault doskonale spełnia oczekiwania klientów w tym zakresie. Midlum wyróżnia się kompaktową kabiną o szerokości 2,10 m. Rozwiązanie „Access” zostało opracowane przez Renault Trucks z myślą o potrzebach branży dystrybucji. Obejmuje ono m.in.: możliwość otwarcia drzwi pod kątem 90°, antypoślizgowe stopnie umieszczone w osi drzwi, uchwyty po obu stronach drzwi, oświetlenie stopni, opuszczane siedzenie oraz pneumatycznie podnoszona kolumna kierownicy.

- Renault Midlum dla PEPSI-COLA zostały wyposażone w wiele pomocnych urządzeń ułatwiających pracę kierowcy w miejskiej dystrybucji. Pojazdy otrzymały m.in. czujniki cofania z wyświetlaczem precyzyjnie pokazującym odległość od przeszkody, sygnalizator otwarcia stopnia bocznego oraz klimatyzację. Na życzenie klienta zamontowaliśmy radia CB ułatwiające kierowcom komunikację pomiędzy sobą. Dodatkowo Midlum może mieć przeszkloną dolną część prawych drzwi, z czego skorzystała firma PEPSI-COLA i zamówiła tę właśnie opcję - mówi Mariusz Kowalski.

Konstrukcja podwozia Midlum ułatwia zabudowę i umożliwia łatwe przystosowanie pojazdu do specyfiki każdej branży. Przy rozstawie osi 5300 mm możliwe było zamocowanie nadwozia o długości wewnętrznej 6600 mm. W dystrybucji liczą się dobre pomysły, które pozwalają szybko zamocować oraz sprawnie rozładować towar. Firma Spier znana z zabudów do dystrybucji opracowała unikalny system otwierania kurtyny oraz mocowania ładunku. Ściana plandekowa przesuwana do przodu lub do tylu ma możliwość blokowania w każdym miejscu po rozsunięciu.


Renault Midlum, Pepsi


Nadwozia zaprojektowane specjalnie do przewozu napojów charakteryzuje innowacyjny sposób rozkładania oraz przestawiania aluminiowych stelaży odgradzających poszczególne partie towaru. Kilkoma ruchami ręki można je złożyć i podwiesić płasko pod sufitem uzyskując otwartą przestrzeń wewnątrz zabudowy. Dodatkowo ładunek mogą zabezpieczać elastyczne pasy, które montuje się do specjalnych oczek znajdujących się wewnątrz pionowych kątowników stanowiących konstrukcję nadwozia. Ciekawostką w zabudowie Spier jest również system bocznych zabezpieczeń przeciwnajazdowych. Belki te oprócz swojej podstawowej funkcji, po otwarciu, pełnią rolę stopni wejściowych do wnętrza ładowni.

- Specyfika naszej branży wymaga sprawdzonych i pewnych rozwiązań. Renault Midlum z zabudową kurtynową typu Spier to produkt, który według mnie jest optymalnym rozwiązaniem na polskim rynku. W sumie flotę PEPSI-COLA zasila 17 takich pojazdów. Jestem przekonany, że posłużą nam przed długie lata - powiedział Krzysztof Koseski.

Hydrauliczną burtę załadunkową, jednocześnie będącą zamknięciem tylnej części zabudowy, dostarczyła firma Bär Cargolift Polska. Winda o nośności 2 ton została dodatkowo zaopatrzona w system automatycznego zamykania. Kierowca kończąc pracę wykonuje jeden ruch joystickiem, po którym burta sama dopasuje się do odpowiedniej pozycji umożliwiającej kontynuowanie jazdy.

PEPSI-COLA korzysta również z systemu Infomax, który zbiera informacje dotyczące eksploatacji pojazdu. Dane o o stylu jazdy kierowcy i pojeździe mogą być później przedmiotem analizy kosztów działalności floty. Renault Midlum w barwach PEPSI-COLA mają dodatkowo zainstalowane urządzenia G-Box, firmy PC-Net, umożliwiające m.in. lokalizowanie ciężarówek za pomocą systemu GPS oraz kontrolę zużycia paliwa.

W okresie 2-letniej gwarancji PEPSI-COLA będzie korzystać z autoryzowanych serwisów Renault Trucks, które oferują usługę assistance dostępną 24 godziny na dobę. W ramach kontraktu zostanie przeprowadzone szkolenie kierowców w Szkole Ekonomicznej Jazdy Renault Trucks, a także szkolenie administratorów z obsługi systemu Infomax.


PREMIUM ROUTE TRUCK RACING - EDYCJA SPECJALNA

Po zwycięstwie w drużynowych mistrzostwach Truck Racing 2010,  Renault Trucks chciało podzielić się swoim sukcesem z klientami i w związku z tym utworzyło specjalną edycję Premium Route Truck Racing.  Premium Route to nie tylko doskonała stabilność na drodze i zredukowane zużycie paliwa (najniższe w swojej kategorii), ale także szansa na dołączenie do świata wyścigów. To wszystko dzięki specjalnemu oklejeniu „Truck Racing” z czerwoną osłoną przeciwsłoneczną, skórzanym, czerwonym obszyciem kierownicy oraz specjalną tapicerką foteli i dywanikami „Truck Racing”.  Każda ciężarówka posiada również tabliczkę „European Champion”.  Innymi słowy, jest to wyjątkowy pojazd który nie może przejechać niezauważony!


Renault Premium Route Truck Racing


Zaangażowanie Renault Trucks w wyścigi ciężarówek to przede wszystkim kwestia pasji. Pasji dla samochodów ciężarowych, technologii oraz współzawodnictwa. Ale pasja znaczenie ma tylko wtedy, gdy dzielimy ją z naszymi klientami, zarówno podczas wyścigów jak i na drodze. W związku z tym, Renault Trucks postanowiło świętować swoje zwycięstwo w Europejskich mistrzostwach Truck Racing 2010 poprzez wprowadzenie serii limitowanej Renault Premium Truck Racing. 

Ta wersja Premium Route, znana z wyjątkowej stabilności na drodze oraz niskiego zużycia paliwa, jest dostępna w konfiguracji 4x2 (6x2 na rynku brytyjskim) z silnikiem DXi 11 o mocy 460 KM oraz zautomatyzowaną skrzynią biegów Optidriver+. Tematyka wyścigów zdominowała zewnętrzną stylizację Premium Route co sprawia, że nie umknie on niczyjej uwadze! Znak „01”  symbolizujący zwycięzcę  Europejskich mistrzostw Truck Racing 2010, widnieje na przedzie pojazdu oraz na drzwiach kabiny. Przesłony w kształcie trapezu umieszczone pomiędzy przednimi reflektorami, podkreślają wyjątkowy styl Premium Racing  który wywarł ogromne wrażenie podczas ostatniego sezonu Truck Racing. Wisienką na torcie są aluminiowe felgi i logotypy partnerów „Renault Trucks Racing” i „MKR Technology”. Ale to jeszcze nie wszystko! Wnętrze kabiny zostało zaprojektowane w podobnym stylu. Obszyta czerwoną skórą kierownica oraz limitowana szara tapicerka foteli z logo Truck Racing, przywołają atmosferę wyścigów i sprawią, że kierowca takiego pojazdu poczuje się wyjątkowo.

Podstawowym założeniem podczas tworzenia  Renault Premium Route było uzyskanie możliwie stabilnej jazdy. „Premium Route cechują całkowicie niezależny układ kierowniczy i zawieszenie” wyjaśnia Philippe Boitard, inżynier zajmujący się parametrami trakcyjnymi w Renault Trucks. „Układ kierowniczy jest niezwykle pewny i precyzyjny, co pozwala kierowcy na łatwe utrzymanie toru jazdy. Jeśli na przykład pojazd wjedzie w koleinę, żadne dodatkowe ruchy kierownicą nie będą potrzebne”. Jeśli chodzi o silnik, DXi Racing, który zademonstrował swoją niezawodność i przewagę względem innych silników podczas ostatniego sezonu Truck Racing,  jest on  bezpośrednią adaptacją silnika fabrycznego, gdyż architektura DXi 11 i 13 jest taka sama. „Prawie 80% silnika wyścigowego może być znaleziona w silniku fabrycznym, zgodnie z wymogami FIA”  przypomina  Maxime Le Bech, Inżynier Silników. „Moc DXi 11”  dodaje „zasadza się w umiejętności dostarczenia maksymalnego momentu obrotowego przy małej prędkości obrotowej silnika. Czy na torze wyścigowym, czy w trasie, zawsze stawiamy na to samoskuteczność i dobry wynik.”

W oparciu o Premium Route, ciężarówkę o najmniejszym zużyciu paliwa w swojej kategorii, ta limitowana edycja „Truck Racing” jest kombinacją emocji i racjonalnego projektowania.  Dostępna na terenie całej Europy,  pozwoli klientom poznać czym są duma i prestiż, jakie niesie ze sobą zwycięstwo wyścigów Truck Racing, jednocześnie oferując bezpieczeństwo i komfort jazdy przy niskich kosztach.

Tekst i fot Renault Trucks - informacja prasowa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz