niedziela, 1 października 2017

Na YouTube już od 10 lat


W sobotę, 30 września 2017, minęło 10 lat od dnia, w którym założyłem swój kanał na YouTube. Nazwałem go „Lukaszwo”. To obecnie filmowa część Bloga Transportowego.

Kanał Lukaszwo regularnie zyskuje widzów – subskrybentów. Największy wzrost ich liczby obserwuję w ciągu kilku ostatnich lat. Obecnie jest ich już 1250 (w ubiegłym roku była to wartość ok. 900 – tu link). 

Widzowie mają do dyspozycji ponad 400 filmów prezentujących różne pojazdy. Autobusy, tramwaje, pociągi, trolejbusy i inne. Nagrywane w Polsce oraz w różnych rejonach świata, najczęściej w Europie. Najnowsze materiały jakości Full HD, ewentualnie HD. Na razie nie planuję przejścia na 4K.


Blog Transportowy na YouTube, kanał Lukaszwo
Ostatnio dodane filmy - kanał Lukaszwo, czyli Blog Transportowy na YouTube.


Niektóre z filmów prezentowanych na kanale Lukaszwo przestały być ogólnodostępne. Ze względu na ich jakość. To moje pierwsze nagrania, realizowane bardzo słabym sprzętem – telefonem komórkowym. Wówczas, 10 lat temu komórki nie nagrywały zbyt dobrze. Jednakże wartość większości tych nagrań jest już mocno historyczna. To powód, dla którego warto je przypomnieć.

Zaczynam od 40 sekundowego nagrania prezentującego dwa krakowskie Autosany H6-20. Dwudrzwiowego #BA120 i jednodrzwiowego #BA104. Pojazdy obsługują linię 161, która wówczas łączyła pętle Pleszów i Wolica Most (obecnie jest to linia okrężna). To właśnie ta druga końcówka jest „miejscem akcji”. Wjeżdża tam #BA120. Potem odjeżdża #BA104 – ten autobus udokumentowałem tylko wewnątrz. Nagranie powstało w 2006 lub 2007 roku. Opublikowałem je w styczniu 2008.



Inny fatalny jakościowo film to materiał z przejazdu autobusem Heuliez GX187 z PKSiS Oświęcim SA (o rejestracji KOS 2G13). Przegubowiec ten obsługiwał wówczas kurs w relacji Oświęcim Muzeum - Osiek Dom Ludowy. Nagranie realizowałem gdzieś na końcowym odcinku trasy, w lutym 2008. 




Początkowo na kanale Lukaszwo można było obejrzeć także materiał nagrany 6 czerwca 2008 w czeskiej Opawie – trolejbusy, np. Škoda 14Tr. To część pierwsza:




Część druga:




Dość tych bardzo słabych jakościowo nagrań. Pora na HD, ale również zamieszczone na kanale Lukaszwo jako materiał niepubliczny. To ze względu na problemy z ostrością i zbyt późne rozpoczęcie nagrywania. Bohaterem filmu jest dawno wycofany z eksploatacji Ikarus 280 #304 z MZK Kędzierzyn-Koźle. Przegubowiec ten obsługując linię nr 1 w relacji Azoty – Koźle Koszary odjeżdża z przystanku przy dworcu autobusowym w Koźlu. 30 grudnia 2009.




W dziesiątą rocznicę utworzenia mojego kanału na YouTube wprowadziłem minimalną zmianę jego nazwy. Dodałem informację o tym, jakie treści są na nim prezentowane. Tak więc obecnie wersja filmowa Bloga Transportowego nazywa się: „Lukaszwo - Transport Movies”.


Blog Transportowy na YouTube, kanał Lukaszwo - Transport Movies

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz