wtorek, 16 lipca 2013

Krakowskie zabytki znów na linii

Rozpoczęły się wakacje i w wielu polskich miastach uruchomiono linie obsługiwane taborem zabytkowym. Tak zrobiono także w Krakowie. Standardowo powstała linia 0 dla tramwajów. Krakowskie historyczne autobusy zazwyczaj pojawiały się w wybrane wakacyjne dni na zwykłych liniach. Tak było np. 22 lipca (linia 132) i 2 września 2012 (linia 105/405), o czym pisałem tutaj.

W tym roku odstąpiono od tej zasady, tworząc oddzielne linie dla zabytków. Powstały aż cztery przyspieszone trasy oznaczane literami, czyli nawiązujące do dawnych linii pospiesznych: A, B, C i E. Każda z nich kursuje innego dnia. Sezon rozpoczęto linią B, która została uruchomiona 30 czerwca. Kolejne pojawią się na ulicach miasta 21 lipca (linia A: Rynek GłównyKombinat), 15 sierpnia (linia C: AzoryNowy Bieżanów Południe) i 31 sierpnia (linia E: Rondo GrunwaldzkieMistrzejowice).


Rozpoczynająca sezon linia B kursowała na trasie Cracovia Stadion – Piłsudskiego – Basztowa – Lubicz – Rondo Mogilskie – Brodowicza – Pilotów – Młyńska – Rondo Barei – Dobrego Pasterza – Andersa – Plac Centralny – Solidarności – Kombinat. Do jej obsługi wyznaczono trzy autobusy. Pierwszą brygadę obsługiwał przegubowy „ogórek”, czyli Jelcz 021 #549. Za nim jechał Ikarus 280 #DK260, a jako trzeci kursował Jelcz 272 MEX #341.

Niestety nie miałem zbyt dużo czasu na zajęcie się historycznymi pojazdami, ale udało mi się dwa z nich „upolować” na ul. Dobrego Pasterza. To jelcz 021 i Ikarus, które wykonują pierwsze kursy w stronę Kombinatu. Jelcz z przystanku Cracovia Stadion wyruszył o 11:15, a Ikarus o 12:00. Poniżej zdjęcia i film z przejazdu.


Jelcz 021 z MPK Kraków

Jelcz 021 z MPK Kraków

Ikarus 280.26 z MPK Kraków
 
Ikarus 280.26 z MPK Kraków





Zamów newsletter


https://blogtransportowy1.blogspot.com/search/label/Autobusy


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz