środa, 18 listopada 2009

Joanna


Na stronie internetowej krakowskiego MPK pojawiła się informacja, że 14 listopada ulica Dominikańska będzie zamknięta. Powód to kręcenie filmu, o którym niestety niczego więcej nie napisano. Pojawienie się ekipy filmowej zwiastowało jednak obecność jakiś pojazdów. Postanowiłem więc osobiście sprawdzić, czy pojawiło się coś takiego. To była słuszna decyzja.

Najpierw trafiłem na skrzyżowanie ul. Dominikańskiej z ul. Gertrudy. Stała tam doczepka PN2 nr 530. Odpowiednio ucharakteryzowana, czyli zabrudzona i pozbawiona oznaczeń. Tak się prezentowała:

PN2, MPK Kraków

PN2, MPK Kraków


Wyżej, w rejonie przystanku Plac Wszystkich Świętych stał również ucharakteryzowany wagon SN2 nr 87 (z 1939 r.), a przy nim grupka statystów. Według oznaczeń obsługiwał on linię nr 1, kierunek Adolf Hitler Platz. Było więc oczywiste, że akcja filmu toczy się w trakcie drugiej wojny światowej. Niestety dalej przejście było zagrodzone, a ochroniarz bacznie pilnował, aby nikt nie przedostał się na plan. Wykorzystałem więc zoom i zrobiłem takie fotki:

SN2, MPK Kraków

SN2, MPK Kraków


Już po ich wykonaniu od ochroniarza dowiedziałem się, że film ma tytuł Joanna. Reżyser to Feliks Falk. Główną bohaterkę gra Urszula Grabowska, która wcieliła się w postać młodej pianistki ukrywającej żydowską dziewczynkę.

Postanowiłem zobaczyć, co dzieje się na górze, czyli przy wspomnianym wcześniej przystanku. Wykonałem więc spore kółko (bo najprostsze przejście zamknięto) i trafiłem na Plac Dominikański. Zdjęcia już się skończyły, ale trwało nagrywanie dźwięku. Padło hasło: Cisza na planie (niezwykłe przeżycie - uczestniczyć w tworzeniu filmu) i SN2 ruszył. Dźwiękowcy nagrywali, a ja nakręciłem taki filmik:



Po chwili wagon wracał:




W kolejnej notce powrócę do filmu Joanna.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz