środa, 18 maja 2011

Flirt na Białorusi


Białoruskie koleje BŻD modernizują swój tabor. Nowe nabytki to Flirty firmy Stadler. Więcej na ten temat w poniższej informacji prasowej:


Pierwsze dwa pociągi FLIRT wyprodukowane przez Grupę Stadler Rail dostarczone na Białoruś

22 marca 2011 roku pierwsze dwa z dziesięciu pociągów FLIRT zamówionych przez koleje białoruskie BŽD zostały dostarczone do Mińska na Białorusi. Dostawa pierwszych pojazdów w ciągu niecałego roku od daty podpisania umowy była możliwa ze względu na równoległą produkcję niemal identycznych pociągów FLIRT dla Helsinek, która odbywała się w zakładzie Grupy Stadler Rail w Bussnang w Szwajcarii. Podczas uroczystości przekazania pierwszych pociągów Peter Spuhler, prezes i właściciel Grupy Stadler Rail, oraz Anatoly Alexandrovich Sivak, Chief Executive BŽD, podpisali list intencyjny w sprawie zakupu kolejnych pojazdów oraz współpracy w zakresie serwisu dostarczonych pociągów.


Pierwsze zamówienie Grupy Stadler Rail dla kraju należącego do Wspólnoty Niepodległych Państw

„Jestem bardzo dumny, że nasz pociąg FLIRT będzie teraz obsługiwał również połączenia kolejowe na Białorusi. Po raz pierwszy Stadler dostarczył pojazdy do kraju byłego ZSRR. Dostrzegamy wielki potencjał krajów należących do Wspólnoty Niepodległych Państw, którym możemy zaoferować nasz model pociągu FLIRT przygotowany dla Helsinek. Ten nowoczesny szerokotorowy pociąg [1] może kursować przy temperaturach wynoszących nawet poniżej -40˚C” – powiedział Peter Spuhler, prezes i właściciel Grupy Stadler Rail, podczas zorganizowanej w Mińsku uroczystości przekazania pociągów.

------------------------

[1] Rozstaw szyn na Białorusi wynosi 1 520 mm, podczas gdy standardowy rozstaw szyn w Europie to 1 435 mm. Pociągi kursujące w Finlandii i na Białorusi są także znacznie szersze   (3 200 mm) niż w większości krajów europejskich (2 800 mm).

------------------------

Obecnie Grupa Stadler Rail pracuje nad realizacją zamówienia dla Estonii na 38 szerokotorowych pojazdów FLIRT. Do tej pory Grupa sprzedała już 656 pociągów typu FLIRT w 13 różnych krajach.

Pod względem technicznym pociągi dostarczone dla BŽD w dużym stopniu opierają się na modelu pojazdu FLIRT zaprojektowanym dla Helsinek. Grupa Stadler Rail dostarczy pociągi w dwóch wersjach. Sześć pociągów FLIRT będzie obsługiwać trasy w ramach kolei aglomeracyjnej w stolicy Białorusi Mińsku. Pociągi te będą miały 232 miejsca siedzące. Pozostałe cztery pociągi zostaną skierowane na linie regionalne i będą kursować pomiędzy głównymi miastami Białorusi. Ze względu na dłuższy czas podróży ich wnętrza będą bardziej komfortowo wyposażone. Z tego właśnie powodu znajdzie się w nich 188 miejsc siedzących.


Stadler FLIRT, Białoruś


Tekst i fot. Stadler - informacja prasowa.


Kilka dni temu jechałem z Warszawy do Krakowa pociągiem o nazwie Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, którego organizatorem są Przewozy Regionalne. Kończył się wtedy majowy weekend, a skład był złożony aż z ... czterech wagonów. Wsiadłem na stacji Warszawa Wschodnia i była to bardzo dobra decyzja – siedziałem. Od W-wy Centralnej korytarze były już pełne. Na tę sytuację zareagowała jadąca w moim przedziale Białorusinka, opowiadając, że na Białorusi taka sytuacja jest nie do pomyślenia. Tam zawsze ilość wagonów jest dostosowana do ilości podróżnych i nikt nie stoi. Czy to prawda? Na Białorusi nigdy nie byłem, więc nie potwierdzę. Obawiam się jednak, że dziewczynie chodziło o pociągi z rezerwacją miejsc, która automatycznie wyklucza miejsca stojące. To taka moja dygresja związana z tym krajem. Osobiście cieszę się, że i tam pojawia się coś nowego i jednocześnie znanego mi, bo Flirtami czasami zdarza mi się podróżować.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz