sobota, 11 czerwca 2011

Dziesięciotysięczny MAN w Sadach


Ciekawa informacja nadesłana przez MAN-a:


10 000 autobus miejski marki MAN opuścił zakład produkcyjny w Sadach

Już od blisko 15 lat MAN Bus produkuje w Polsce niskopodłogowe autobusy miejskie. W tym czasie powstało 10 000 pojazdów, które jeżdżą po ulicach wielu miast na całym świecie.

Na początku czerwca bieżącego roku linię produkcyjną opuścił 10-tysięczny autobus. Pojazd spod znaku lwa dostarczono do niemieckiego klienta, przedsiębiorstwa komunikacyjnego VBL z Gummersbach w Nadrenii Westfalii.

„To nasz ogromny sukces i powód do dumy. Ciągłe doskonalenie organizacji i fachowi pracownicy to podstawa naszego sukcesu. MAN Bus należy do czołówki firm motoryzacyjnych w Europie, a swój istotny wkład w rozwój całego koncernu mają polscy fachowcy. Czujemy się bardzo mocno związani z Polską. Cieszymy się, że dzięki autobusom z Sadów już od blisko 15 lat promujemy również region wielkopolski. Przyjeżdżający do nas Klienci są zachwyceni Poznaniem i tym, co oferuje on swoim mieszkańcom - mówi Hagen Steiner, Członek Zarządu MAN Bus.

Nasze autobusy z logo lwa jeżdżą m.in. w Paryżu, Berlinie, Dubaju, Kopenhadze, Moskwie i w wielu innych europejskich metropoliach, w tym także w Warszawie i w Poznaniu.

Inwestycje firmy, której drugi zakład produkcyjny mieści się w Starachowicach, od początku jej działalności w Polsce wyniosły około 120 milionów euro.

W roku 1996 władze koncernu MAN podjęły decyzję o zlokalizowaniu fabryki produkującej autobusy miejskie w Sadach. W niespełna dwa lata od jej podjęcia rozpoczęto ich produkcję. Potrzeba było tylko 12 miesięcy, aby za bramy zakładu wyjechał setny autobus. Od roku 2002 produkcja przebiega dwuetapowo. Szkielety autobusów produkowane są w Starachowicach, a montaż końcowy przebiega w Sadach.

W roku 2006 w Starachowicach uruchomiona została linia kataforezy zanurzeniowej. Jest to jeden z najnowocześniejszych, unikalny proces technologiczny specjalistycznego zabezpieczenia antykorozyjnego, które gwarantuje najwyższą jakość produktu. Od drugiej połowy 2011 roku w Starachowicach produkowane będą również szkielety autokarów klasy VIP marki Neoplan.

W 2009 roku wybudowane zostało Centrum Obsługi Klienta, w którym klienci z całego świata w komfortowych warunkach dokonują odbioru zamówionych pojazdów. Dodatkowo zainwestowaliśmy w Halę Metod Produkcyjnych, w której badamy i testujemy nasze produkty przed wprowadzeniem ich do produkcji. Naszym priorytetem jest dostarczanie autobusów o najwyższej jakości. 250 lat historii Grupy MAN zobowiązuje nas do bycia niezawodnym. Już wkrótce kolejne inwestycje, które pozwolą nam na dalszy rozwój.

Cieszymy się również, że możemy zaoferować ciekawe rozwiązania studentom politechniki poznańskiej. Uruchomiony w zeszłym roku program Studiuj i Pracuj z MAN, to możliwość zdobycia praktyki i pracy w różnych zakładach koncernu na całym świecie. Dla nas to możliwość znalezienia najlepszych z najlepszych, a dzięki takim ludziom zbudujemy kolejne 10 000 autobusów - dodaje Hagen Steiner.


10-tysięczny MAN Lion's City opuszcza teren zakładu w Sadach


Tekst i Fot. MAN - informacja prasowa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz