sobota, 8 stycznia 2011

Czajka na pętli


Miła motoryzacyjna niespodzianka spotkała mnie w jeden z sierpniowych dni. W trakcie przesiadki na krakowskiej pętli Pleszów udało mi się sfotografować bardzo ciekawy samochód. To radziecka Czajka z 1962 roku. Reprezentacyjny pojazd dygnitarzy państwowych teraz jest prywatną własnością i służy np. do przewozu nowożeńców. Na wspomnianej pętli Czajka zatrzymała się przymusowo - jakaś mała awaria. Dzięki niej udało mi się wykonać poniższe zdjęcia. Przyznam, że był to mój pierwszy osobisty kontakt z takim pojazdem. Jego pełna nazwa to GAZ 13 „Czajka”. Robi wrażenie:


GAZ 13 „Czajka”

GAZ 13 „Czajka”

GAZ 13 „Czajka”

GAZ 13 „Czajka”


Niestety kierowcy (przypuszczalnie właścicielowi) nie zadałem bardzo ważnego pytania o pochodzenie pojazdu. Może Czajka ma bardzo ciekawą historię. Auto to tak mi się spodobało, że zrobię bezpłatną reklamę. Zatem istnieje możliwość wynajęcia tej radzieckiej limuzyny (za ile? - nie mam pojęcia). To telefon z wizytówki, którą otrzymałem: 500 419 052.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz