W dniach 5-8 lipca 2012 odbył się
Międzynarodowy Rajd Pojazdów Zabytkowych Krak 2012. Impreza niezwykła,
bo biorą w niej udział historyczne pojazdy. Niektóre kiedyś popularne,
inne zbudowane tylko w niezbyt licznej serii. Łączy je jedno – są
oczkiem w głowie swoich właścicieli. Wyjątkowo zadbane i odrestaurowane z
ogromną dokładnością. Ich oglądanie to prawdziwa przyjemność, której
nie mogłem sobie odmówić. Oldtimery swój rajd rozpoczęły w Krakowie, z
którego przejechały do Wadowic i dalej z postojami w Zakrzowie, Kalwarii
Zebrzydowskiej i Lanckoronie wróciły do Krakowa. Łącznie ponad 120 km.
W rajdzie uczestniczyło ponad 40
pojazdów. Można było je podziwiać w sobotę 7 lipca na Rynku Głównym w
Krakowie. Wówczas, o 12:45 rozpoczął się Konkurs Elegancji. Uczestnicy
prezentowali swoje pojazdy oraz siebie – w strojach z okresu, w którym
powstało dane auto. Było to niezwykłe widowisko, którego podziwianie w
pewien sposób utrudniało palące słońce.
Poniżej fotoreportaż z Konkursu
Elegancji. Fotografowałem także pojazdy, które w rajdzie nie brały
udziału, ale zostały zaprezentowane na płycie rynku. Niestety modeli
wszystkich samochodów nie udało mi się ustalić, dlatego część zdjęć jest
dość ogólnie podpisanych. Ze względu na ilość pojazdów wpis ten został
podzielony na trzy części. Zatem miłego oglądania.
Ford A. Model ten powstawał w latach
1927 - 1931, w zakładach Forda w Stanach Zjednoczonych oraz w
Argentynie, Francji, Kanadzie, Niemczech i w Wielkiej Brytanii.
Prezentowany egzemplarz to rocznik 1928, po renowacji w 2010 r.
Citroën C4. Był produkowany w latach 1928 - 1932.
Citroën serii B. W Internecie
znalazłem informację, że to dokładnie: Citroën 10CV Type B14 - taki
podpis widniał pod jego zdjęciem. Rocznik 1927. Auto przyjechało do
Krakowa z Niemiec.
DKW F5 Sport z 1936 roku. Także gość z Niemiec.
Ford Eifel - produkowany w latach 1935
- 1940 w zakładach w Niemczech i na Węgrzech. Nazwa Eifel pochodzi od
pasma górskiego w południowo-zachodnich Niemczech. Poniżej krótki filmik
pokazujący ten pojazd w ruchu:
BMW, niestety nie ustaliłem dokładnie
jaki to typ. Najprawdopodobniej model 315, który był produkowany w III
Rzeszy, w latach 1934 - 1937.
Singer 9 Roadster. Produkowany w
Anglii w okresie 1939 - 1949. W trakcie drugiej wojny światowej
produkcja została wstrzymana (1940 - 1946). Jak podają źródła
internetowe jest to rocznik 1939.
Dodge Brothers.
Warszawa M20. Model ten produkowano w latach 1951 - 1957.
Jaguar XK 140 FHC z 1955 roku.
AWZ P70. Produkowany w NRD w latach
1955 - 1959, od roku 1958 pod nazwą Sachsenring P70. Nadwozie wykonane z
tworzyw sztucznych (duroplast), z którego zasłynął jego następca -
Trabant.
Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.
OdpowiedzUsuń