środa, 14 stycznia 2015

Jeszcze raz przegubowa Setra w Krakowie


Dawno, dawno temu... czyli w listopadzie 2011 pisałem o przyjeżdżającej do Krakowa przegubowej Setrze. To model SG221 UL o rejestracji KBR 4W12 z Przedsiębiorstwa Budowlano-Handlowo-Transportowego „Edmund Leś”. Tu link. Wówczas nie podałem roku produkcji, zatem uzupełniam dane. To rocznik 1986 o numerze VIN WKK14800001010030. Autobus już niestety nie istnieje, a przynajmniej tak twierdzi Centralna Ewidencja Pojazdów podając, że 10 października 2012 wyrejestrowano go i skierowano do stacji demontażu pojazdów. Nie oznacza to jednak, że przegubowa Setra już nie pojawia się w stolicy Małopolski.

Firma pana Lesia wciąż działa w Krakowie i do przewozów pracowniczych nadal wykorzystuje przegubowca. To także Setra SG221 UL, ale o 9 lat młodsza, z 1995 roku. Autobus jest cały zielony. Oprócz barwy od swojego starszego poprzednika różni się układem drzwi. Ma je w konfiguracji 1-2-2-0, a wcześniejszy pojazd 1-1-1-0. Zarejestrowano go do przewozu 70 pasażerów, wyłącznie siedzących. Wcześniejsza Setra w dokumentach miała zapisanych ogólnie 98 miejsc, w tym 80 siedzących i 18 stojących (na podstawie CEP). Zielony przegubowiec przejechał już ponad 883 tysiące kilometrów.

Jak przed laty, przegubowiec oczekuje na kolejny kurs na terenie dawnego Prefabetu Kraków, tuż przy siedzibie ZIKiT-u. Poniższe zdjęcia wykonałem 26 września 2014.


Setra SG221 UL, Przedsiębiorstwo Budowlano-Handlowo-Transportowe „Edmund Leś”

Setra SG221 UL, Przedsiębiorstwo Budowlano-Handlowo-Transportowe „Edmund Leś”

Przed zielonym przegubowcem firmy pana Lesia stał jeszcze jeden autobus. Tym razem krótki. To Setra S215 UL. Najwidoczniej ilość przewożonych pracowników wzrosła (jakaś większa inwestycja budowlana) i zakupiono dodatkowy pojazd. To rocznik 1990. Ze względu na dość spore ilości błota nie mam zdjęcia od przodu.
 

Setra S215 UL, Przedsiębiorstwo Budowlano-Handlowo-Transportowe „Edmund Leś”


Zamów newsletter

Blog Transportowy na Facebooku

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz