W
dziale Osobówki bez wątpienia królują starsze, historyczne pojazdy.
Ogromnym źródłem materiałów do następnych wpisów są dla mnie kolejne
edycje rajdu Krak. Dość obfitą relację z roku 2012 już przedstawiłem. Tu link. Teraz
zachęcam do obejrzenia fotorelacji z rajdu Krak 2013. Zapraszam na
Rynek Główny w Krakowie. Tam 29 czerwca 2013 odbył się tradycyjny
Konkurs Elegancji. Niestety ze względu na bardzo ograniczony czas nie
udało mi się udokumentować wszystkich pojazdów. Nie mogłem czekać na
rozpoczęcie konkursu – fotografowałem samochody jeszcze przed nim, w
trakcie dojeżdżania do miejsca prezentacji. Było to bardzo uciążliwe, bo
po Rynku Głównym przemieszcza się ogromna ilość osób, które wręcz
idealnie wchodziły w kadr.
Na początek gość z Brzeska, czyli Triumph Roadster 2000, rocznik 1949. Prezentowałem go już na zdjęciach z ubiegłego roku:
Opel Kadett to
dość znany model samochodu zza zachodniej granicy Polski. Szczególnie
chętnie sprowadzany do kraju po upadku komunizmu. Nie każdy jednak wie,
że jego pierwsza wersja powstała już w latach 30-tych ubiegłego wieku.
Dokładnie w roku 1936 narodził się Opel Kadett I. W rajdzie Krak 2013
wziął udział reprezentant modelu Kadett II, który był produkowany w
latach 1938 – 1940. Ten egzemplarz pochodzi z 1938 roku. Auto na
nowotarskich numerach rejestracyjnych:
Również z roku
1938 jest Fiat/NSU 1100 GLÄSER. Wyprodukowany w Niemczech, na licencji
Fiata Millecento. Obecny właściciel posiada go już od roku 1970. W 1994
przeprowadzono remont kapitalny samochodu. Auto nadal na czarnych
tablicach rejestracyjnych:
Mercedes W136 już gościł w Blogu Transportowym (link). W rajdzie z 2013 roku brał udział inny egzemplarz, który przyjechał z Myślenic (rejestracja KMY...). Jak już pisałem, ten model produkowano w latach 1936 – 1942 i po przerwie wojennej od roku 1946 do 1955:
Piękny Ford Mustang:
Luksusowe,
eleganckie auto, czyli BMW 501. Typ ten produkowano w latach 1951 –
1958. „Barokowy anioł” (tak samochód nazywano ze względu na
charakterystyczny kształt) był pierwszym modelem BMW wytwarzanym po
drugiej wojnie światowej:
Ciąg dalszy fotograficznej relacji z rajdu Krak 2013 w następnym wpisie działu Osobówki. Tu link.
Wpisy Rajd Krak 2013 część II, część III i część IV
Wpisy Rajd Krak 2013 część II, część III i część IV
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz