Dawno,
dawno temu... czyli w listopadzie 2011 pisałem o przyjeżdżającej do
Krakowa przegubowej Setrze. To model SG221 UL o rejestracji KBR 4W12 z
Przedsiębiorstwa Budowlano-Handlowo-Transportowego „Edmund Leś”. Tu link. Wówczas
nie podałem roku produkcji, zatem uzupełniam dane. To rocznik 1986 o
numerze VIN WKK14800001010030. Autobus już niestety nie istnieje, a
przynajmniej tak twierdzi Centralna Ewidencja Pojazdów podając, że 10
października 2012 wyrejestrowano go i skierowano do stacji demontażu
pojazdów. Nie oznacza to jednak, że przegubowa Setra już nie pojawia się
w stolicy Małopolski.
Firma
pana Lesia wciąż działa w Krakowie i do przewozów pracowniczych nadal
wykorzystuje przegubowca. To także Setra SG221 UL, ale o 9 lat młodsza, z
1995 roku. Autobus jest cały zielony. Oprócz barwy od swojego starszego
poprzednika różni się układem drzwi. Ma je w konfiguracji 1-2-2-0, a
wcześniejszy pojazd 1-1-1-0. Zarejestrowano go do przewozu 70 pasażerów,
wyłącznie siedzących. Wcześniejsza Setra w dokumentach miała zapisanych
ogólnie 98 miejsc, w tym 80 siedzących i 18 stojących (na podstawie
CEP). Zielony przegubowiec przejechał już ponad 883 tysiące kilometrów.
Jak
przed laty, przegubowiec oczekuje na kolejny kurs na terenie dawnego
Prefabetu Kraków, tuż przy siedzibie ZIKiT-u. Poniższe zdjęcia wykonałem
26 września 2014.
Przed zielonym
przegubowcem firmy pana Lesia stał jeszcze jeden autobus. Tym razem
krótki. To Setra S215 UL. Najwidoczniej ilość przewożonych pracowników
wzrosła (jakaś większa inwestycja budowlana) i zakupiono dodatkowy
pojazd. To rocznik 1990. Ze względu na dość spore ilości błota nie mam
zdjęcia od przodu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz