wtorek, 22 marca 2022

Trolejbusy w Valparaíso (3) – NAW/Hess BGT 5-25


Ponownie zapraszam do Chile, na spotkanie z trolejbusami eksploatowanymi w miejscowości Valparaíso. Ostatnio pisałem o Pullmanie z 1952 roku (tu link do tego materiału). Teraz pora na kolejny pojazd. Jeden z nowszych w taborze przewoźnika.

To trolejbus sprowadzony ze Szwajcarii w 2014 roku. Dokładnie z Lucerny. NAW/Hess BGT 5-25. Rocznik 1989, oznaczony w Valparaíso numerem 276, który nie został zmieniony po przywiezieniu z Europy.

Firma Google udokumentowała go na ul. Brasil, w trakcie postoju na przystanku „Brazil – Bellavista”. Obsługa linii 802 do pętli Aduana.



NAW/Hess BGT 5-25, Trolebuses de Chile S.A.

NAW/Hess BGT 5-25, Trolebuses de Chile S.A.NAW/Hess BGT 5-25, Trolebuses de Chile S.A.

NAW/Hess BGT 5-25, Trolebuses de Chile S.A.NAW/Hess BGT 5-25, Trolebuses de Chile S.A.

NAW/Hess BGT 5-25, Trolebuses de Chile S.A.NAW/Hess BGT 5-25, Trolebuses de Chile S.A.

NAW/Hess BGT 5-25, Trolebuses de Chile S.A.NAW/Hess BGT 5-25, Trolebuses de Chile S.A.

NAW/Hess BGT 5-25, Trolebuses de Chile S.A.NAW/Hess BGT 5-25, Trolebuses de Chile S.A.
NAW/Hess BGT 5-25 #276 w trakcie obsługi przystanku „Brazil – Bellavista” na ul. Brasil. Czerwiec 2015. Źródło: Google Street View.


Valparaíso
Valparaíso. Czerwonym znacznikiem zaznaczono miejsce wykonania powyższych zdjęć trolejbusu NAW/Hess BGT 5-25 #276.  Źródło: Google Maps.


Co ciekawe, w Lucernie trolejbusy NAW/Hess BGT 5-25 tworzyły zestawy z przyczepami pasażerskimi (poniżej przykład). Natomiast w Valparaíso są one eksploatowane solo.



NAW/Hess BGT 5-25 +  Hess/Lanz+Marti APM

NAW/Hess BGT 5-25 +  Hess/Lanz+Marti APMNAW/Hess BGT 5-25 +  Hess/Lanz+Marti APM
NAW/Hess BGT 5-25 #271 z przyczepą  Hess/Lanz+Marti APM #301 na Kreuzbuchstrasse
w Lucernie. Ten trolejbus nie trafił do Chile. Wrzesień 2014. Źródło: Google Street View. 


Trolejbusy NAW/Hess BGT 5-25 sprowadzone do Chile to pojazdy powstałe jako efekt współpracy firm Arbon & Wetzikon (NAW – szwajcarski producent autobusów, w tym przypadku dostawca podwozia), Carrosserie Hess AG (Hess – szwajcarski producent autobusów, w tym przypadku wykonawca nadwozia) i Siemens (elektryka). Łącznie do Trolebuses de Chile S.A. z Lucerny trafiło 18 takich pojazdów. Dziesięć w roku 2014 i osiem w 2017. 

Są to trolejbusy o numerach: 252, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 268, 269, 270, 272, 273, 274, 275, 276, 278 i 279.  


W czwartej części materiału o trolejbusach z Valparaíso zaprezentuję model Pullmana, który ukazał się w serii wydawniczej „Kultowe Autobusy PRL-u”. Tu link do tego materiału.

Link do części pierwszej.



Blog Transportowy na Facebooku


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz