Pora na drugą część materiału o najstarszym eksploatowanym liniowo taborze trolejbusowym na świecie (tu link do pierwszej). Ponownie zapraszam do portowego Valparaíso w Chile.
Zgodnie z obietnicą prezentuję pojazd z roku 1952. Pullman Standard oznaczony numerem 721. Od nowości kursujący po Valparaíso i co ważne, nie przeszedł on modernizacji. Zatem to z zewnątrz stan oryginalny sprzed ponad 60-lat. We wnętrzu pewnie były jakieś ingerencje.
Samochód Google sfotografował ten niezwykły pojazd na ulicy Condell. Co ciekawe, Pullman był wtedy niesprawny. Przed nim ustawił się Mercedes-Benz 711, również własność Trolebuses de Chile S.A. – samochód wieżowy, a jednocześnie pogotowie techniczne. Pracownik techniczny spina oba pojazdy holem sztywnym. Najprawdopodobniej piękny klasyk zostanie przetransportowany do zajezdni przy ul. Van Buren.
Publikacja w Blogu Transportowym pierwszego wpisu o trolejbusach w Valparaíso zbiegła się z podaną przez De Agostini informacją, że w jednym z kolejnych numerów kolekcji „Kultowe Autobusy PRL-u”, na początku 2021 roku będzie dostępny model Pullmana Standard. Malowany na zielono, więc na pewno z Valparaíso. Przyznam, że bardzo ucieszyła mnie ta wiadomość.
Model ten już mam i polecam zakup, który wciąż jest możliwy przez Internet (zeszyt nr 69). Wygląda na to, że twórcy tej miniatury wzorowali się na wozie nr 814. Od prezentowanego powyżej #721 różni on się innymi bocznymi oknami. W rzeczywistości jest on starszy od #721, bo z roku 1947 i nadal pozostaje zachowany w stanie oryginalnym. Pierwotnie eksploatowany w Santiago (stolica Chile).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz