Wracam do tematu najkrótszej krakowskiej linii tramwajowej. Tu link do wcześniejszego materiału na ten temat. Teraz pora na większą ilość zdjęć.
Na początek zapraszam na pętlę Bronowice Małe. Jak już pisałem, wówczas miejsce to było swoistym Eldorado dla fanów wagonów Duewag GT8S. Ja do nich również się zaliczam.
„Mały Düsseldorf”, czyli pętla Bronowice Małe w 100% opanowana przez wagony pozyskane z tego niemieckiego miasta. Wyłącznie tramwaje Duewag GT8S. Po prawej stronie dwa pojazdy rezerwowe odstawione na ślepym torze (jako pierwszy #RF308). Natomiast po lewej wagony obsługujące linię 74, odjeżdżające z częstotliwością co 5 minut (w dni robocze). Na początku #RF314. 15.11.2018.
Dwa Duewagi GT8S odstawione na ślepym torze pętli Bronowice Małe. Jako pierwszy wagon o numerze RF308 (ex 3045). Rocznik 1974. Przez Kraków pozyskany w roku 2010, z epizodem w MPK Poznań (wypożyczenie). Numeru drugiego tramwaju nie ustaliłem. 15.11.2018.
Na kolejny kurs linii 74 (brygada 03) do Bronowic czeka Duewag GT8S o numerze RF314. To dawny #3051. Rocznik 1975, w Krakowie od 2010 r.
Kolejny wagon linii 74 gotowy do odjazdu z pętli Bronowice Małe. Tym razem to #RF304. Dawny #3041. Rocznik 1974.
Wagon #RF309 kończy kolejny kurs linii 74 (brygada nr 06) z Bronowic. Pierwotnie to #3046. Rocznik 1974. Przed wyruszeniem na krakowskie torowiska był wypożyczony przez MPK Poznań.
Duewag GT8S #RF304 - wnętrze sfotografowane przed odjazdem z Bronowic Małych. Jak widać frekwencja wyjątkowo niska, natomiast odjeżdżające z przystanku w pobliżu autobusy linii 704 już tutaj zapełniały się wieloma pasażerami. 15.11.2018.
GT8S #RF304 na przystanku końcowo-początkowym Bronowice. Tu następowała zmiana kierunku jazdy. 15.11.2018.
Powyższy wagon #RF304 w trakcie realizacji kursu do Bronowic Małych odjeżdża z przystanku „Wesele” (jeden z dwóch pośrednich przystanków). Osoby widoczne na przystanku nie były pasażerami tramwaju, lecz autobusu zastępczego linii 704. 15.11.2018.
Duewag GT8S, #RF310 gotowy do odjazdu z końcówki Bronowice. W Düsseldorfie i początkowo w Krakowie był on oznaczony numerem 3047. To rocznik 1974. Do Krakowa dotarł pod koniec 2009 roku.
Wagon #RF310 przejeżdża przez tymczasową przejazdówkę i odjeżdża w stronę Bronowic Małych. W dzień roboczy przed przejazdówką oczekiwał na zwolnienie toru inny kończący trasę Duewag GT8S. W tym przypadku to #RF309.
Duewag GT8S #RF317 w stronę Bronowic na przystanku „Wesele”. To pierwotnie #3054. Rocznik 1975. Wagon ten do obsługi linii 74 został przetransportowany z zajezdni Podgórze dopiero pod koniec października 2018, zastępując zepsuty pojazd o numerze RF312.
Wagon #RF309 zjechał z tymczasowej przejazdówki, zwalniając tor dla #RF317. Na drugim zdjęciu #RF309 na przystanku „Wesele”.
Duewag GT8S #RF304 na linii 74 i Solaris Urbino 18 #DR550 na704. Oba pojazdy zmierzają w tym samym kierunku - do pętli Bronowice Małe. To dlatego wprowadzenie tramwaju linii 74 było dość mocno krytykowane. 15.11.2018.
Bronowicka linia tramwajowa 74 funkcjonowała niespełna dwa miesiące. Od 26 września 2018 do piątku, 16 listopada 2018. Ostoja wagonów Duewag GT8S przestała wówczas istnieć – przy wykorzystaniu samochodów ciężarowych pojazdy te wróciły do zajezdni Podgórze. Później skierowano je do obsługi różnych tras. Zastępcza komunikacja autobusowa pozostała jeszcze na długo.
Rozkładowe tramwaje do pętli Bronowice Małe powróciły dopiero w niedzielę, 6 października 2019.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz