Zakończyłem już relację z targów Czech Raildays 2018 (tu link). W kolejnej, już dwudziestej edycji również uczestniczyłem, zatem stopniowo będę publikował materiały o pokazanych tam pojazdach.
Wcześniej jednak temat Czech Raildays 2020. Zgodnie z informacją ze strony internetowej targów, mają się one odbyć w dniach 9 – 11 czerwca. Na razie nie ma żadnej wiadomości o zmianie terminu. Mało realne jednak jest, że do tego czasu zakończy się pandemia koronawirusa SARS-CoV-2. Zwłaszcza, że czeskie źródła podają informację o możliwości zamknięcia granic w wydłużonym czasie do roku, a może nawet do dwóch lat. Nie brzmi to zbyt optymistycznie.
Wracając jednak do roku 2019, była to bardzo ciekawa impreza. Oprócz pojazdów kolejowych tradycyjnie można było zobaczyć także inne środki transportu. Pogoda dopisała, choć była jednak trochę uciążliwa – upał, który utrudniał podziwianie ustawionego w pełnym słońcu taboru.
Zaczynam od stojącego przy wejściu na teren targowy jednego z dwóch pokazanych wówczas elektrowozów. To produkt firmy Siemens. Rocznik 2019. Dokładnie Vectron MS przeznaczony dla czeskiego przewoźnika AWT. Firma ta została przejęta przez PKP Cargo już kilka lat temu (link).
W październiku 2019, czyli już kilka miesięcy po targach firma AWT (Advanced World Transport) oficjalnie zmieniła nazwę na PKP Cargo International (rebranding spółki, polegający na zmianie jej nazwy, logotypu i barw korporacyjnych – jak podało PKP Cargo), która na opisywanej maszynie widniała już w trakcie targów. Była to wyraźna zapowiedź przeprowadzonych później zmian.
Vectron ten otrzymał oznaczenie 383 054. Jest to maszyna wielosystemowa, która wraz z dwiema innymi identycznymi lokomotywami (nr 053 i 055) została przystosowana do jazdy po sieci kolejowej w następujących krajach: Czechy, Słowacja, Polska, Austria, Niemcy, Węgry, Słowenia i Chorwacja.
Na bokach Vectrona podano także informację o firmie, która leasinguje lokomotywę: UniCredit.
W trakcie targów Czech Raildays 2019 odbyła się uroczystość przekazania nowych lokomotyw do ówczesnego AWT.
Taki widok witał odwiedzających targi Czech Raildays 2019. Elektowóz Vectron i wagon motorowy VT420 626 420-3. Na niebie brak chmur, temperatura ponad +30 stopni. 11.06.2019.
Vectron MS oznaczony jako 383 054. Jego malowanie, a zwłaszcza napis: PKP Cargo International budziło zdziwienie. Dopiero kilka miesięcy po targach oficjalnie firma AWT otrzymała taką nazwę.
Obok Vectrona stał wagon motorowy VT 420. Przedstawię go dokładniej w późniejszym czasie.
Vectron MS - przedział silnikowy, który również był udostępniony dla zwiedzających.
Vectron MS nr 383 054. Stanowisko pracy maszynisty.
Na temat różnych Vectronów pisałem już w Blogu Transportowym kilka razy. Tu link.
W drugiej części relacji z Czech Raildays 2019 zajmę się pojazdami straży pożarnej. Tu link do tego materiału.
W drugiej części relacji z Czech Raildays 2019 zajmę się pojazdami straży pożarnej. Tu link do tego materiału.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz