Na początku grudnia 2017 na
krakowskie tory po dłuższej przerwie powrócił wagon Duewag GT8S #RF328. To
rocznik 1975, w stolicy Małopolski od 2010 roku (wówczas z numerem 3065).
Przerwa w kursowaniu związana była z jego modernizacją. Pierwotnie wysokopodłogowy wagon zyskał niskopodłogowy środkowy człon. Pojazd wyróżnia się także nowymi ścianami czołowymi.
Jest to już trzeci krakowski przedstawiciel modelu GT8S z niskopodłogowym członem. Jako pierwszy otrzymał go wagon #RF313 (przebudowany na typ GT8C), a później #RF323.
Na przebudowanego Duewaga GT8S #RF328 natrafiłem na pętli Czerwone Maki P+R. Wagon właśnie skończył kurs linii 11 z Małego Płaszowa. Niestety nie miałem zbyt wiele czasu, więc udokumentowałem go tylko jednym zdjęciem. W dalszą podróż wyruszył on już jako linia 23 do Nowego Bieżanowa.
Kolejny Duewag GT8S z niskopodłogowym środkowym członem. Wagon #RF328 właśnie zakończył kurs linii 11 z Małego Płaszowa. Przystanek dla wysiadających pętli Czerwone Maki P+R, 15.12.2017.
Jedyny krakowski wagon GT8C, czyli dawny GT8S. Na zdjęciu jeszcze ze starym oznaczeniem taborowym (#3050, a obecnie #RF313). Linia nr 3 w stronę Nowego Bieżanowa, ul. Pawia. 20.12.2014.
Jako ciekawostkę warto jeszcze dodać, że w 2011 roku wagon #RF328 był wypożyczony do Poznania, gdzie obsługiwał tamtejsze linie czasowe wymagające taboru dwukierunkowego.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz