Wracam do prezentacji kolejowej ekspozycji na stacji Kraków Główny w listopadzie 2012. W części pierwszej pokazałem pojazdy należące do spółek PKP Intercity i PKP Energetyka. Czas zatem na Przewozy Regionalne i PKP Cargo.
Na początek pojazdy pasażerskie, czyli EN81, EN57 i EN77 z Przewozów Regionalnych.
EN81-001. Produkt bydgoskiej Pesy z 2005 roku.
EN57-2061 z Przewozów Regionalnych. To dawne EN57-1294 z 1979 roku. Modernizacja w nowosądeckim Newagu w 2007 roku.
EN77-005. Rocznik 2011, wyprodukowany w bydgoskiej Pesie.
EN57-2061 z Przewozów Regionalnych. To dawne EN57-1294 z 1979 roku. Modernizacja w nowosądeckim Newagu w 2007 roku.
EN77-005. Rocznik 2011, wyprodukowany w bydgoskiej Pesie.
Ekspozycja PKP Cargo to „kiosk”, czyli zmodernizowana lokomotywa
manewrowa SM42 i pięć wagonów towarowych. Najbardziej niezwykły
pokazałem na końcu - specjalna platforma.
SM42-1278, czyli ex SM42-832 z 1976 roku. Modernizacja w Newagu Nowy Sącz w 2012 r. Własność PKP Cargo.
Wagon węglarka serii Eaos (typ 412W).
Platforma serii Res (typ 424Z).
Wagon kryty z rozsuwanymi ścianami.
Seria Sikkps. Pojazdy tego typu (426Sa) produkowane są w ZNTK Gniewczyna
(przebudowa z platform typu 424Z). Służą do przewozu dłużycy i rur
wymagających zabezpieczenia przed czynnikami zewnętrznymi w czasie
transportu.
Wagon platforma serii Smms ze stelażami do przewozu kręgów blachy. Stacja macierzysta Kraków Nowa Huta.
Wagon specjalny serii Uaai (typ 605Z).
Ośmioosiowa platforma z obniżoną podłogą. Przeznaczona do przewozu
ciężkich ładunków przemysłowych o przekroczonej skrajni. Stacja
macierzysta Łódź Żabieniec.
Dodatkowo (po wcześniejszym wpisaniu się na listę uczestników) można
było zwiedzić nastawnię dysponującą, megafon, lokomotywownię i centrum
monitoringu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz