Czasy się
zmieniają. Co papierowe odchodzi w przeszłość, zastępowane przez
elektroniczne odpowiedniki. Dotyczy to także biletów. Przejazdy
komunikacją miejską na podstawie wysłanego SMS-a nie są już żadną
nowością. Teraz do grupy nowoczesnych przewoźników dołącza także
kolejowy PKP Intercity. Więcej o nowej formie płacenia za przejazd w
poniższej informacji prasowej:
Bilkom - kasa biletowa w komórce!
Już teraz można
kupować bilety kolejowe korzystając z telefonu komórkowego, jest to
możliwe dzięki nowej funkcjonalności systemu Bilkom. Spółka TK Telekom
wraz z PKP Intercity zaprojektowała i wdrożyła pierwszy w Polsce w pełni
mobilny system zakupu biletów kolejowych objętych rezerwacją miejsca.
Bilkom pomoże zaplanować podróż, kupić bilet i okazać go do kontroli na
ekranie telefonu. Co ważne, wystarczy jednorazowa rejestracja, a każdy
zakup biletu zajmie nam dosłownie chwilę. Oprócz tego, Bilkom pozwala
sprawdzić odjazdy oraz przyjazdy pociągów z dowolnej stacji w Polsce,
aktualne położenie pociągu, pomoże dotrzeć do dowolnego przystanku
kolejowego bez znajomości jego lokalizacji. Smartfon sam zaprowadzi nas
do niego.
Nowoczesny kanał
sprzedaży biletów gwarantuje oszczędność czasu podróżnemu i odciąża
tradycyjne kasy na dworcach. Bilet można kupić wszędzie, nawet do 15
minut przed odjazdem pociągu. Wystarczy do tego telefon komórkowy
z dostępem do internetu, obsługiwany przez dowolnego operatora.
Łatwiejszy dostęp do systemu sprzedaży to komfort i szybki zakup biletu -
podróżny nie musi odwiedzać dworca, a brak kolejek to szczególne
ułatwienie w okresie wakacyjno-świątecznym.
Korzystanie z Bilkom
jest bezpłatne, a kupowane za jego pomocą bilety nie różnią się ceną od
tych nabywanych w kasie. Obecnie w systemie Bilkom dostępne są bilety
na pociągi EIC oraz Ex spółki Intercity SA. W kolejnym etapie wdrażania
projektu będzie możliwy zakup biletów na inne pociągi.
Jak kupić bilet?
1. Podczas rejestracji na stronie http://www.bilkom.pl/
należy wprowadzić dane podróżnego. System może zachować informacje,
więc nie trzeba pamiętać numeru karty ani przechowywać listy haseł
jednorazowych, tokenów itd. Istnieje oczywiście możliwość jednorazowego
użycia karty, bez jej zapamiętywania. Dane o transakcjach są dostępne
tylko dla klienta i operatora płatności obsługującego system.
2. Za pomocą aplikacji w
telefonie lub korzystając ze strony mobilnej https://m.bilkom.pl, po
wybraniu dogodnego połączenia, należy kliknąć opcję „Kup bilet”.
3. Po zalogowaniu się i wybraniu odpowiednich opcji (klasa, rodzaj zniżki), przechodzimy do systemu płatności.
4. Po dokonaniu płatności - bilet w postaci MMS, dotrze na telefon komórkowy.
5. Podczas kontroli
biletów należy pokazać bilet w postaci kodu 2D w telefonie. Biletu nie
trzeba drukować. Rozładowany telefon komórkowy nie będzie problemem,
gdyż bilet dostępny jest on-line na dowolnym urządzeniu.
Aplikacja Bilkom
udostępnia aktualne informacje na temat połączeń kolejowych i umożliwia
planowanie podróży między dowolnymi miejscami w Polsce. Oprócz połączeń
kolejowych, Bilkom oblicza czas potrzebny na dotarcie na dworzec,
uwzględniając sposób poruszania się (pieszo, rowerem, samochodem).
Pokaże również aktualną pozycję pociągu, poinformuje o możliwych
utrudnieniach na wybranej trasie, a także wskaże ewentualne opóźnienia.
Bilkom, od momentu
uruchomienia, został pobrany ponad 32 000 razy i od początku plasuje się
w pierwszej 10 rankingu iTunes. Aplikacja jest dostępna w trzech
wersjach systemowych (Android, Windows Phone 7 oraz dwie wersje IOS na
iPhone’a i iPada).
Dalszy rozwój aplikacji w
dużej mierze będzie zależał od samych użytkowników i ich preferencji.
By sprostać temu zadaniu, uruchomiono specjalny adres e-mail, na który
można zgłaszać wszelkie uwagi i sugestie: bilkom@tktelekom.pl
Aplikację w wersji na iPhone’a, i iPada można pobrać tutaj:
Aplikację w wersji dla systemu Android można pobrać tutaj:
Aplikację w wersji dla systemu Windows Phone 7 można pobrać tutaj:
Dosyć dużo osób zachwalało sobie aplikację mPay. Jest ona bardzo rozbudowana i co ważne zakup biletów jest bardzo prosty
OdpowiedzUsuń