czwartek, 5 maja 2022

Dwuprzegubowe Trollino dla Bratysławy i Pragi

 

W listopadzie 2021 pisałem o przetargu na dostawę do firmy Dopravný Podnik Bratislava dwuprzegubowych trolejbusów (tu link). Jego wynik jest już potwierdzony. Na Słowację trafi 16 dwuprzegubowych Solarisów Trollino 24, które zostaną dostarczone przez Solaris Bus & Coach w konsorcjum z firmą Škoda Electric. 

Oto, co na ten temat w marcu 2022 napisał producent:

W połowie roku 2023 Solaris Trollino 24 zadebiutuje na ulicach Bratysławy. Dopravný Podnik Bratislava (DPB) na drodze przetargu wybrał firmę Solaris jako dostawcę 16 dwuprzegubowych trolejbusów. W listopadzie 2020 roku DPB testował 24-metrowy trolejbus w ruchu miejskim, na wszystkich liniach. Z powodu rokrocznie rosnącej liczby pasażerów, przewoźnik stanął przed koniecznością zwiększenia możliwości przewozowych niektórych z linii. Pojemny trolejbus okazał się idealnym rozwiązaniem dla metropolii z trasami o dużym natężeniu ruchu pasażerskiego.



Solaris Trollino 24, Dopravný Podnik Bratislava (DPB)

Solaris Trollino 24, Dopravný Podnik Bratislava (DPB)

Solaris Trollino 24, Dopravný Podnik Bratislava (DPB)
Solaris Trollino 24 dla przewoźnika Dopravný Podnik Bratislava (DPB). Wizualizacja. Źródło: Solaris,  materiały prasowe.


Jeszcze wcześniej, w połowie lutego 2022 została opublikowana informacja prasowa dotycząca najdłuższych trolejbusów Solarisa dla Czech. Poniżej jej treść.


Konsorcjum oferentów w składzie Solaris Bus & Coach, Solaris Czech i Škoda Electric złożyło wspólną ofertę na dostawę 20 sztuk dwuprzegubowych trolejbusów Trollino 24. Oferta została uznana przez praskiego przewoźnika Dopravní podnik jako najlepsza. To pierwsze tak rozbudowane zamówienie na pojazdy tego typu. Dostawy zostaną zrealizowane w terminie do 24 miesięcy od podpisania umowy.

„Gratulujemy miastu Praga inwestycji w nowoczesne i bezemisyjne w miejscu użytkowania pojazdy! Trollino 24 to nasza odpowiedź na zwiększanie możliwości przewozowych na najbardziej obciążonych liniach w zatłoczonych miastach. Włączenie do ruchu 20 dwuprzegubowych trolejbusów będzie idealnym rozwiązaniem dla tej metropolii. Jestem przekonany, że te supernowoczesne, szczegółowo zaprojektowane, bogato wyposażone, a przede wszystkim bezemisyjne pojazdy staną się wizytówką stolicy Czech” – powiedział Petros Spinaris, Członek Zarządu firmy Solaris, odpowiedzialny za obszar Sprzedaży, Marketingu i After Sales.

Każdy z pojazdów będzie wyposażony w cztery osie, z czego dwie to osie napędowe. Napęd Trollino 24 stanowią dwa silniki trakcyjne. Baterie trakcyjne, które będą źródłem energii w momentach braku zasilania z sieci trakcyjnej, zostaną umieszczone na dachu drugiego członu. Minimalny zasięg dojazdu trolejbusu na bateriach trakcyjnych, określony w warunkach przetargu, wynosi 11 km.

Dokładna długość tego unikatowego, dwuprzegubowego trolejbusu wynosi 24 700 mm. Na swoim pokładzie mieści jednocześnie 179 pasażerów, w tym 54 na miejscach siedzących. Wewnątrz pojazdu zostały również przewidziane dwie zatoki dla osób poruszających się na wózkach. Trollino 24 to model pięciodrzwiowy, o układzie drzwi 2-2-2-2-2. Zarówno oświetlenie przestrzeni pasażerskiej, jak i oświetlenie zewnętrzne zostały zaprojektowane w technologii LED. Na pokładzie nie zabraknie wielu udogodnień, takich jak tablice kierunkowe, wydajna klimatyzacja czy system monitoringu, uwzględniający m.in. wnętrze pojazdu, kamerę cofania i kamerę do obserwacji pantografów. Kierowca będzie mógł realizować swoje codzienne zadania w komfortowej kabinie typu zamkniętego, z szybami w wersji wysokiej.



Solaris Trollino 24, Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP)

Solaris Trollino 24, Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP)

Solaris Trollino 24, Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP)Solaris Trollino 24, Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP)
Solaris Trollino 24 dla przewoźnika Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP). Wizualizacja. Źródło: Solaris,  materiały prasowe.


Wszystkie wpisy dotyczące dwuprzegubowych autobusów i trolejbusów są dostępne pod tagiem „dwuprzegubowy”.



Blog Transportowy na Facebooku


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz