Zgodnie z zapowiedzią (tu link) prezentuję pozostałe autobusy Mercedes-Benz, które można było zobaczyć w Sosnowcu, w trakcie targów SilesiaKOMUNIKACJA 2019.
Zaczynam od pojazdu, który nie był częścią ekspozycji. Mógł go jednak oglądać każdy, kto pierwszego dnia, w godzinach przedpołudniowych zmierzał do hali targowej – przez pewien czas na parkingu stał Mercedes-Benz Tourismo z PKS Częstochowa (rejestracja SC 7287S). Rocznik 2004, a u tego przewoźnika od 2012 roku. W Internecie można znaleźć zdjęcia przedstawiające go w trakcie obsługi takich dalekobieżnych relacji jak: Szklarska Poręba – Lublin, Wisła – Częstochowa, Zakopane – Częstochowa, czy Łeba – Częstochowa.
Ustawiony na wystawienniczym parkingu Mercedes-Benz Tourismo z PKS Częstochowa przez pewien czas witał osoby zmierzające na kolejną edycję targów SilesiaKOMUNIKACJA. 16.04.2019.
Trochę dalej, także na zewnątrz zaczynała się już właściwa ekspozycja targowa. Przed halą wystawiono model eCitaro.
Oto, co na temat tego pojazdu pisze producent: „Autobus eCitaro to nie tylko rozszerzenie oferty światowego bestsellera – modelu Citaro o w pełni elektryczny autobus miejski w dopracowanym standardzie, lecz także przeniesienie e-mobilności na zupełnie nowy poziom. Inteligentne zestrojenie technologii akumulatorów i ładowania, połączenie w sieci z systemami IT i komunikacji oraz wyrazisty, futurystyczny design czynią z niego nowy standard dla elektrycznych autobusów miejskich, gotowy już dziś na nadejście miasta przyszłości”.
Prezentowany egzemplarz po targach był testowany między innymi przez takich przewoźników, jak MPK Poznań, KPK Białystok, MZA Warszawa, czy PKA Gdynia.
Na terenie Expo Silesia sfotografowałem jeszcze jednego Sprintera. Podobnie, jak w przypadku Tourismo z PKS Częstochowa nie był to element targowej ekspozycji. Pojazd właśnie odjeżdżał z parkingu.
To własność firmy TRANS-MW z Radzionkowa.
Oto, co na temat tego pojazdu pisze producent: „Autobus eCitaro to nie tylko rozszerzenie oferty światowego bestsellera – modelu Citaro o w pełni elektryczny autobus miejski w dopracowanym standardzie, lecz także przeniesienie e-mobilności na zupełnie nowy poziom. Inteligentne zestrojenie technologii akumulatorów i ładowania, połączenie w sieci z systemami IT i komunikacji oraz wyrazisty, futurystyczny design czynią z niego nowy standard dla elektrycznych autobusów miejskich, gotowy już dziś na nadejście miasta przyszłości”.
Prezentowany egzemplarz po targach był testowany między innymi przez takich przewoźników, jak MPK Poznań, KPK Białystok, MZA Warszawa, czy PKA Gdynia.
Mercedes-Benz eCitaro był ustawiony przed halą wystawienniczą. Dzięki temu pojazd ten prezentowano także dynamicznie.
Oto, co kryje tylna klapa eCitaro.
Stanowisko pracy kierowcy w eCitaro.
Mercedes-Benz eCitaro - wnętrze wraz z ustawioną w nim ładowarką.
Dwie zabudowy na bazie Mercedesa Sprintera już prezentowałem we wcześniejszym wpisie. Była to oferta firmy Mercus. Kolejny taki pojazd w Sosnowcu wystawił Automet z Sanoka. Dokładnie miejski model MiniCity (znany także pod nazwą Cityliner) dla Zakładu Komunikacji Miejskiej z miejscowości Łask. Przewoźnik ten łącznie kupił cztery takie pojazdy.
Automet MiniCity (Cityliner) dla ZKM Łask.
Kolejny Mercedes-Benz Sprinter był prezentowany przez firmę ProAuto z Warszawy. Specjalizuje się ona w „ekskluzywnych adaptacjach VIP, których szczególnymi cechami są wyjątkowe wnętrza i bogate wyposażenie”, jak podano na stronie internetowej. Hasło producenta to: „Autobusy szyte na miarę”.
Turystyczny Mercedes-Benz Sprinter z firmy ProAuto.
To własność firmy TRANS-MW z Radzionkowa.
Mercedes-Benz Sprinter z firmy TRANS-MW prezentował się na parkingu targowym. Odjeżdżał, kiedy kończyłem zwiedzanie ekspozycji. 16.04.2019.
W dalszej części relacji z targów SilesiaKOMUNIKACJA 2019 zaprezentuję autobusy Isuzu i MMI.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz