Kończąc relację z targów Czech Raildays 2018 (tu link do wcześniejszego materiału) zajmę się zaprezentowanymi wagonami pasażerskimi.
Na początek pociąg wystawiony przez spółkę Kladenská dopravní a strojní s.r.o. z miejscowości Kladno w Czechach. Dokładnie dwa kolorowe (zielone z elementami szarymi, czarnymi i żółtymi) wagony podpięte do lokomotywy E499.0042 z firmy firmy IDS Cargo (prezentowałem ją tutaj).
Co to za wagony? Niestety do żadnego z nich nie wszedłem. Oba odpowiednio zmodernizowane – przerobione. Pierwszy z miejscami do leżenia serii Bc nr 51 54 59-41 171-3. Zgodnie z informacjami naniesionymi na boku pojazdu, na miejscach siedzących może nim podróżować 56 osób, a na leżących 28 osób. Jest też część barowa dla 12 osób.
Drugi to wagon barowy serii BR nr 51 54 85-08 001-1. Jego wnętrze jest przystosowane do prowadzenia imprez tanecznych. Taki „party wagon”.
Oba pojazdy (wraz z niepokazanym na targach drugim wagonem kuszetką serii Bc) tworzą Zážitkový vlak, czyli tłumacząc „pociąg przygodowy”. Jest on wynajmowany na różnego typu imprezy (np. spotkanie firmowe, konferencja, urodziny itp.). Trasa przejazdu dowolna. Klient sam ją może stworzyć.
Czym zajmuje się spółka Kladenská dopravní a strojní s.r.o.? Obsługuje kolejowy transport towarowy i pasażerski oraz remontuje i wynajmuje tabor. Działa na terenie Czech i Słowacji.
WAGON SERVICE travel sro to firma ze Słowacji, która specjalizuje się w turystyce kolejowej. Posiada także swoje wagony. Jeden z nich, zmodernizowaną kuszetkę pokazano w Ostrawie.
To wagon pochodzący z niemieckich kolei DB, serii Bvcmbz nr 61 80 59-90 031-5 ze stacji Bratysława. Roku produkcji niestety nie ustaliłem. Znalazłem natomiast tabliczkę informującą, że przebudowę wykonano w niemieckiej firmie VIS Halberstadt w roku 200? – niestety ostatnia cyfra na tabliczce znamionowej nie była czytelna. Tamta modernizacja była wykonana na potrzeby kolei DB. Obecna, to najprawdopodobniej dzieło którejś z czeskich lub słowackich firm remontowych.
Co ciekawe, w Internecie dostępne są zdjęcia z 2017 roku, prezentujące ten wagon kursujący w pełnym oznakowaniu kolei DB.
Wagon konferencyjny serii SR nr 51 54 89 80 022-4 kolei České dráhy.
Co to za wagony? Niestety do żadnego z nich nie wszedłem. Oba odpowiednio zmodernizowane – przerobione. Pierwszy z miejscami do leżenia serii Bc nr 51 54 59-41 171-3. Zgodnie z informacjami naniesionymi na boku pojazdu, na miejscach siedzących może nim podróżować 56 osób, a na leżących 28 osób. Jest też część barowa dla 12 osób.
Drugi to wagon barowy serii BR nr 51 54 85-08 001-1. Jego wnętrze jest przystosowane do prowadzenia imprez tanecznych. Taki „party wagon”.
Oba pojazdy (wraz z niepokazanym na targach drugim wagonem kuszetką serii Bc) tworzą Zážitkový vlak, czyli tłumacząc „pociąg przygodowy”. Jest on wynajmowany na różnego typu imprezy (np. spotkanie firmowe, konferencja, urodziny itp.). Trasa przejazdu dowolna. Klient sam ją może stworzyć.
Czym zajmuje się spółka Kladenská dopravní a strojní s.r.o.? Obsługuje kolejowy transport towarowy i pasażerski oraz remontuje i wynajmuje tabor. Działa na terenie Czech i Słowacji.
Elektrowóz E499.0042, do którego podpięto Zážitkový vlak.
Wagon z miejscami do leżenia serii Bc nr 51 54 59-41 171-3.
Ostatni element „pociągu przygodowego”, czyli wagon barowy serii BR nr 51 54 85-08 001-1.
WAGON SERVICE travel sro to firma ze Słowacji, która specjalizuje się w turystyce kolejowej. Posiada także swoje wagony. Jeden z nich, zmodernizowaną kuszetkę pokazano w Ostrawie.
To wagon pochodzący z niemieckich kolei DB, serii Bvcmbz nr 61 80 59-90 031-5 ze stacji Bratysława. Roku produkcji niestety nie ustaliłem. Znalazłem natomiast tabliczkę informującą, że przebudowę wykonano w niemieckiej firmie VIS Halberstadt w roku 200? – niestety ostatnia cyfra na tabliczce znamionowej nie była czytelna. Tamta modernizacja była wykonana na potrzeby kolei DB. Obecna, to najprawdopodobniej dzieło którejś z czeskich lub słowackich firm remontowych.
Co ciekawe, w Internecie dostępne są zdjęcia z 2017 roku, prezentujące ten wagon kursujący w pełnym oznakowaniu kolei DB.
Wagon kuszetka serii Bvcmbz nr 61 80 59-90 031-5 jako oferta firmy WAGON SERVICE travel sro.
Wnętrze kuszetki firmy WAGON SERVICE travel sro.
Tabliczka znamionowa umieszczona na podwoziu kuszetki.
Za ex kuszetką z DB prezentowano dwa wagony kolei czeskich ČD (České dráhy). Restauracyjny serii WRmz nr 61 81 88-90 206-7 i konferencyjny serii SR nr 51 54 89 80 022-4. Niestety nie wchodziłem do nich. Najprawdopodobniej pierwszego dnia targów nie było to możliwe.
Wagon konferencyjny serii SR nr 51 54 89 80 022-4 kolei České dráhy.
Za taborem ČD ustawiono wagon salonkę przewoźnika ČD Cargo. Serii SR nr 55 54 87-29 004-4. Rocznik 1969. Stacja macierzysta Ústí nad Labem.
Salonka serii SR nr 55 54 87-29 004-4 przewoźnika ČD Cargo.
Tyle w temacie Czech Raildays 2018. W późniejszym czasie zaproszę Was jeszcze na dworzec Ostrava-Svinov, na którym przez dłuższy czas czekałem na autobus powrotny do Krakowa.
Już wkrótce zaprezentuję materiały z kolejnej edycji targów. Wyjątkowej, bo dwudziestej. Tu link.
Już wkrótce zaprezentuję materiały z kolejnej edycji targów. Wyjątkowej, bo dwudziestej. Tu link.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz