sobota, 4 sierpnia 2018

Czech Raildays 2018 (2) – PESA 34WEa


Relację z targów Czech Raildays 2018 w Ostrawie rozpocząłem od pokazania tramwaju Stadler Tango NF2 „nOVA" (tu link). Do taboru komunikacji miejskiej jeszcze powrócę. Wcześniej ekspozycja kolejowa. Niestety pod względem pojazdów trakcyjnych była ona dość skromna. Przeważały wagony – pasażerskie i towarowe.

Wchodzących na teren ekspozycji witał jedyny zaprezentowany elektryczny zespół trakcyjny. Jednocześnie była to miła niespodzianka dla osób przybywających z Polski. Jego właściciel to Koleje Śląskie, a producent PESA. Dokładniej to dwuczłonowy przedstawiciel nowej serii ezt o nazwie handlowej „Elf II”, oznaczony jako 34WEa-003. Rocznik 2018, dostarczony do przewoźnika pod koniec marca.

Obecnie Koleje Śląskie eksploatują cztery takie pojazdy. Zobaczymy je np. na linii do Oświęcimia.


PESA 34WEa, Koleje Śląskie, Czech Raildays 2018
PESA 34WEa-003 z Kolei Śląskich ustawiona na początku targowej ekspozycji. 19.06.2018.


PESA 34WEa, Koleje Śląskie, Czech Raildays 2018

PESA 34WEa, Koleje Śląskie, Czech Raildays 2018

PESA 34WEa, Koleje Śląskie, Czech Raildays 2018

PESA 34WEa, Koleje Śląskie, Czech Raildays 2018

PESA 34WEa, Koleje Śląskie, Czech Raildays 2018

PESA 34WEa, Koleje Śląskie, Czech Raildays 2018
PESA 34WEa Kolei Śląskich budziła dość spore zainteresowanie. Był to jedyny ezt zaprezentowany w trakcie tych targów. Obok gościa z Polski stała jedna z dwóch pokazanych lokomotyw - historyczny elektrowóz, a po drugiej stronie wagon cysterna. Całość była odpowiednio ustawiona, dając możliwość swobodnego fotografowania ekspozycji.


PESA 34WEa, Koleje Śląskie, Czech Raildays 2018

PESA 34WEa, Koleje Śląskie, Czech Raildays 2018

PESA 34WEa, Koleje Śląskie, Czech Raildays 2018
PESA 34WEa-003 - wnętrze. 


W kolejnym wpisie o Czech Raildays 2018 pokażę jedną z dwóch wystawionych lokomotyw – jedyną spalinówkę. Tu link.


Wpisy poświęcone kolei

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz