wtorek, 19 czerwca 2018

Ring na linii 0


W ostatnim tramwajowym wpisie (dotyczącym parady zabytkowego taboru – tu link) prezentowałem również ex gdański wagon Ring Tw269 #272 z 1930 roku, który prowadził doczepę Konstal ND #538. Tydzień po tym przejeździe w kolumnie historycznych tramwajów, w niedzielę 17 czerwca 2018, ten czerwony skład obsługiwał linię turystyczną 0, w relacji Dajwór – Cichy Kącik. Nie miałem go okazji wówczas fotografować. 

Krakowskiego Ringa udokumentowałem w trakcie ubiegłorocznego sezonu Krakowskiej Linii Muzealnej. Wówczas linia 0 kursowała z przystanku Muzeum Inżynierii Miejskiej, obecnie tylko z końcówki Dajwór. Brak więc ciekawego przejazdu przez jednotorowy odcinek w ul. św. Wawrzyńca.

Poniżej kilka zdjęć z dnia 6 sierpnia 2017. Ring z „enką” właśnie kończy kurs z Cichego Kącika. Warto jeszcze przypomnieć, że wówczas nie było wariantu linii do Kopca Wandy (czasowo zawieszono go). Obie brygady „zerówki” kursowały do Cichego Kącika.


Ring + Konstal ND, MPK Kraków
Ring na ul. Dajwór przejeżdża obok ówczesnego parkingu dla autobusów turystycznych. 


Ring + Konstal ND, MPK Kraków
Na ul. Dajwór - przed skrzyżowaniem z ul. św. Wawrzyńca.


Ring + Konstal ND, MPK Kraków

Ring + Konstal ND, MPK Kraków
Wjazd w ul. św. Wawrzyńca.


Ring + Konstal ND, MPK Kraków

Ring + Konstal ND, MPK Kraków
Postój na przystanku „Dajwór” - ul. św. Wawrzyńca.


Ring + Konstal ND, MPK Kraków

Ring + Konstal ND, MPK Kraków
Zaczęło się najciekawsze - Ring z Konstalem ND wycofuje w stronę końcówki Muzeum Inżynierii Miejskiej.


Ring + Konstal ND, MPK Kraków
Jazda do tyłu przez jednotorowy odcinek na ul. św. Wawrzyńca.


Ring + Konstal ND, MPK Kraków
Cel osiągnięty - Muzeum Inżynierii Miejskiej.


Ring + Konstal ND, MPK Kraków
Finalnie Ring podjechał trochę do przodu, tak aby doczepa nie blokowała chodnika.


Ring + Konstal ND, MPK Kraków
Spotkanie dwóch czerwonych zabytków. Ten autobusowy jednak znacznie młodszy, z 1987 roku. To MAN SD202, który obsługuje linię turystyczną po Krakowie. Co ciekawe, jeden z dwóch przewoźników posiadających tego typu linie w stolicy Małopolski, planuje przerobić swoje piętrusy na elektrobusy lub zasilane CNG. Ciekawe rozwiązanie. Prezentowany pojazd do roku 2004 był eksploatowany przez BVG Berlin.


Ring + Konstal ND, MPK Kraków

Ring + Konstal ND, MPK Kraków

Ring + Konstal ND, MPK Kraków
Ring z Konstalem ND na końcówce Muzeum Inżynierii Miejskiej przed rozpoczęciem kolejnego kursu do Cichego Kącika.


Ring + Konstal ND, MPK Kraków
Detal wagonu Ring przypominający, że pochodzi on z Gdańska.


Konstal 102Na, MPK Kraków

Konstal 102Na, MPK Kraków
Tego dnia linię 0 obsługiwał także Konstal 102Na #210.


Nagrałem wówczas także materiał filmowy. Wjazd czerwonego składu z ul. Dajwór w ul. św. Wawrzyńca. Potem tramwaj wycofuje jednotorowym odcinkiem do przystanku Muzeum Inżynierii Miejskiej.




W sezonie 2018 trasa linii 0, w wariancie do Kopca Wandy została zmodyfikowana – pomija al. Solidarności, na której ze względu na stan torowiska obowiązuje znaczne obniżenie prędkości. Nowa opcja zwiększa zasięg historycznego taboru o al. Andersa, ul. Kocmyrzowską i Łowińskiego. 


Blog Transportowy na Facebooku

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz