Krakowski
remont ul. Mogilskiej i al. Jana Pawła II to temat, który już kilka
razy gościł na łamach Bloga Transportowego. Pisałem chociażby o
utworzonej w związku z nim linii czasowej 704 (link), czy o biorącym udział w pracach budowlanych dźwigu Praga (link).
Kiedy w ramach kolejnego etapu prac zamknięto torowisko w relacji ul.
Bieńczycka – rondo Czyżyńskie, wszystkie tramwaje jadące z (i do) Nowej
Huty skierowano objazdem przez pl. Centralny. Zrobiło się więc tam dość
tłoczno. Oprócz stałych linii nr 4, 16 i 22 pojawiły się także jadące
zmienioną trasą nr 1, 14 i 52. Torowiskiem obok przejeżdża także linia
10. Ruch był więc bardzo spory. Przy okazji na pl. Centralnym pojawiły
się wagony normalnie tam nie występujące, czyli NGT8 na linii 14, czy
EU8N na 1 (w tym przypadku nie licząc codziennych wyjazdów z i do
zajezdni, np. na linię 20).
Poniżej
kilka zdjęć z placu Centralnego, a na końcu film wykonany 25 czerwca
2014. To już materiały historyczne. Obecnie miejsce to jest w całości
rozkopane (jedynie zachowany przejazd Andersa – Solidarności) i zmienia
swój wygląd.
EU8N
#3027 jako jadąca objazdem przez pl. Centralny linia nr 1. Wagon
zmierzając w stronę pętli Salwator skręca w al. Jana Pawła II.
25.06.2014.
Konstal
3x105Na #460+360+361 na linii 4 do Bronowic Małych. Na tym odcinku
tramwaj jedzie zgodnie ze swoją trasą, zmiana z żółtej tablicy dotyczyła
przejazdu przez al. Pokoju. 25.06.2014.
Lohner
E1 #101 jako linia 21 do pętli Osiedle Piastów wjeżdża z al.
Solidarności na pl. Centralny. To rocznik 1968, pierwszy
krakowski „wiedeńczyk”, dlatego w czerwonym malowaniu. 25.06.2014.
Bombardier
NGT8 #2062 jako jadąca objazdem linia nr 14. Wagon objeżdża pl.
Centralny i przez al. Andersa przejedzie w stronę pętli Mistrzejowice.
25.06.2014.
Skład
Lohner E1+C3 #158+558 na linii nr 1 do pętli Salwator. Tramwaj
objazdowo skręca z al. Andersa w pl. Centralny. Przed rozpoczęciem
remontu ul. Mogilskiej i al. Jana Pawła II taki typ taboru obsługiwał
wszystkie brygady „jedynki”. Jednak w związku z czasowym zawieszeniem
linii 5 i pozbawieniem Wzgórz Krzesławickich niskiej podłogi, na trasę
nr 1 skierowano EU8N, które w dzień roboczy jeżdżą z E1+C3 na przemian, a
w soboty i święta całkowicie je wyparły. Rozwiązanie to jest bardzo
krytykowane przez wielu pasażerów ze względu na mniejszą pojemność EU8N.
25.06.2014.
Lohner
E1+C3 #209+669 (ex #109+569) jako linia 52 w kierunku Czerwonych Maków.
Skład wjeżdża na przystanek „Plac Centralny”. 25.06.2014.
Na remontowanym
pl. Centralnym pojawiłem się z aparatem jeszcze w późniejszym czasie,
zatem do tematu powrócę w kolejnych tramwajowych wpisach.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz