sobota, 29 listopada 2014

Tramwajowe objazdy na pl. Centralnym


Blog transportowy ma 5 lat. 2009-2014


Krakowski remont ul. Mogilskiej i al. Jana Pawła II to temat, który już kilka razy gościł na łamach Bloga Transportowego. Pisałem chociażby o utworzonej w związku z nim linii czasowej 704 (link), czy o biorącym udział w pracach budowlanych dźwigu Praga (link). Kiedy w ramach kolejnego etapu prac zamknięto torowisko w relacji ul. Bieńczycka – rondo Czyżyńskie, wszystkie tramwaje jadące z (i do) Nowej Huty skierowano objazdem przez pl. Centralny. Zrobiło się więc tam dość tłoczno. Oprócz stałych linii nr 4, 16 i 22 pojawiły się także jadące zmienioną trasą nr 1, 14 i 52. Torowiskiem obok przejeżdża także linia 10. Ruch był więc bardzo spory. Przy okazji na pl. Centralnym pojawiły się wagony normalnie tam nie występujące, czyli NGT8 na linii 14, czy EU8N na 1 (w tym przypadku nie licząc codziennych wyjazdów z i do zajezdni, np. na linię 20).

Poniżej kilka zdjęć z placu Centralnego, a na końcu film wykonany 25 czerwca 2014. To już materiały historyczne. Obecnie miejsce to jest w całości rozkopane (jedynie zachowany przejazd Andersa – Solidarności) i zmienia swój wygląd.


EU8N, MPK Kraków

EU8N #3027 jako jadąca objazdem przez pl. Centralny linia nr 1. Wagon zmierzając w stronę pętli Salwator skręca w al. Jana Pawła II. 25.06.2014.


Konstal 3x105Na, MPK Kraków
  
Konstal 3x105Na #460+360+361 na linii 4 do Bronowic Małych. Na tym odcinku tramwaj jedzie zgodnie ze swoją trasą, zmiana z żółtej tablicy dotyczyła przejazdu przez al. Pokoju. 25.06.2014.

Lohner E1, MPK Kraków

Lohner E1 #101 jako linia 21 do pętli Osiedle Piastów wjeżdża z al. Solidarności na pl. Centralny. To rocznik 1968, pierwszy krakowski „wiedeńczyk”, dlatego w czerwonym malowaniu. 25.06.2014. 


Bombardier NGT8, MPK Kraków

Bombardier NGT8 #2062 jako jadąca objazdem linia nr 14. Wagon objeżdża pl. Centralny i przez al. Andersa przejedzie w stronę pętli Mistrzejowice. 25.06.2014.

Lohner E1+C3, MPK Kraków

Skład Lohner E1+C3 #158+558 na linii nr 1 do pętli Salwator. Tramwaj objazdowo skręca z al. Andersa w pl. Centralny. Przed rozpoczęciem remontu ul. Mogilskiej i al. Jana Pawła II taki typ taboru obsługiwał wszystkie brygady „jedynki”. Jednak w związku z czasowym zawieszeniem linii 5 i pozbawieniem Wzgórz Krzesławickich niskiej podłogi, na trasę nr 1 skierowano EU8N, które w dzień roboczy jeżdżą z E1+C3 na przemian, a w soboty i święta całkowicie je wyparły. Rozwiązanie to jest bardzo krytykowane przez wielu pasażerów ze względu na mniejszą pojemność EU8N. 25.06.2014.


 Lohner E1+C3, MPK Kraków

 Lohner E1+C3 #209+669 (ex #109+569) jako linia 52 w kierunku Czerwonych Maków. Skład wjeżdża na przystanek „Plac Centralny”. 25.06.2014.






Na remontowanym pl. Centralnym pojawiłem się z aparatem jeszcze w późniejszym czasie, zatem do tematu powrócę w kolejnych tramwajowych wpisach.
Blog Transportowy na Facebooku

Blog Transportowy na Google +


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz