Wracam do tematu pierwszej w Polsce stałej linii obsługiwanej wyłącznie (przynajmniej z założenia) przez autobusy elektryczne. Tu większy wpis na ten temat.
Już jakiś czas temu do czterech elektrobusów dołączył piąty. To Škoda
Perun, czyli tak naprawdę Solaris Urbino 12 z wyposażeniem elektrycznym
czeskiego producenta. W Krakowie autobus otrzymał numer taborowy DK605.
Jak
podaje producent, Škoda Perun ma moc 160 kW, a jej zasięg wynosi około
150 km. Standardowa pojemność montowanej baterii to 221 kWh (w
zależności od potrzeb klienta, może być mniejsza lub większa). Autobus
jest przystosowany do transportu 82 pasażerów, których przewiezie z
maksymalną prędkością 70 km/h. Nazwa handlowa Perun to skrótowiec
powstały ze słów Pure Electric RUNner.
Škoda
Perun, końcowy odcinek przed pętlą Dworzec Główny Zachód, czyli
przejazd przez pl. Matejki. W tle Barbakan i Brama Floriańska.
21.07.2014.
Elektrobus
odjeżdża z przystanku Dworzec Główny Zachód przy ul. Pawiej, zmierzając
do pętli o tej samej nazwie. Z tego miejsca korzysta jedna linia
dzienna i trzy nocne. Trasę zaczynają tam także prywatni przewoźnicy. Na
zdjęciu widoczny Mercedes Vario jadący do Myślenic.
Postój na pętli Dworzec Główny Zachód. Za Škodą stoi Scania OmniCity Artic #PE187 na linii 129.
Tabliczki znamionowe umieszczone w Škodzie Perun.
Tak Škoda Perun prezentuje się od tyłu. Pętla Dworzec Główny Zachód. Przed nią Solaris Urbino 12 #BU898 jako linia 130.
Wnętrze Škody Perun. Warto zwrócić uwagę na zabudowaną przestrzeń za kabiną kierowcy.
Škoda Perun podstawiona na początkowym przystanku pętli Dworzec Główny Zachód. Za elektrobusem Solaris Urbino 12 na linii 130.
Elektrobus rozpoczyna kolejny kurs do Prądnika Białego.
Tak
Škoda Perun prezentuje się w ruchu. Odjazd z przystanku przelotowego
„Dworzec Główny Zachód” na ul. Pawiej, przejazd przez pl. Matejki i
wjazd w ul. Kurniki, gdzie znajduje się przystanek końcowo-początkowy
„Dworzec Główny Zachód”. Ostatni fragment filmu to rozpoczęcie kolejnego
kursu do pętli Prądnik Biały, czyli wyjazd z ul. Kurniki w Pawią.
Źródłem głośnego dźwięku silnika jest niewidoczny bus przepuszczający
pieszych:
Powyższy materiał
powstał w poniedziałek, 21 lipca 2014. Wówczas linię 154 obsługiwały
tylko dwa elektrobusy. Škoda Perun i Solaris Urbino 12 electric.
Towarzyszyły im dwa Jelcze M081MB3.
Solaris Urbino 12 electric na pętli Dworzec Główny Zachód. 21.07.2014.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz