Informacja prasowa Renault Trucks.
RENAULT WE FLOCIE GRUPY HOYER
Hoyer Group specjalizujący się w
transporcie chemikaliów i gazów należy do jednych z największych
przewoźników drogowych świata. Samych tylko specjalistycznych
kontenerów zbiornikowych firma posiada ponad 20 000 a naczep cystern
ponad 3100 sztuk. Obecna jest m.in. w USA, Brazylii, Singapurze, a od
1992 r. także na polskim rynku transportowym. W 2010 roku Grupa Hoyer
zanotowała 16-procentowy wzrost obrotów (990 mln euro) osiągając
najwyższy w swej historii wynik i umacniając się na pozycji globalnego
lidera dostawców rozwiązań logistycznych, a szczególnie w segmencie
kontenerów-cystern, cystern i pojemników do przewozów luzem (DPPL).
Polski oddział firmy z siedzibą w
Katowicach podpisał ostatnio kontrakt na transport LPG dla krajowej
sieci stacji paliw. Przygotowując się do realizacji kontraktu zakupiono
dziesięć nowych ciężarówek marki Renault, w tym siedem ciągników
siodłowych Premium 430.19 T. Pozostałe to dwuosiowe Midlum 270.18 Heavy i
dwa trzyosiowe podwozia Premium 430.26 S 6x2 D. Borys Gierka, prokurent
firmy Hoyer Polska twierdzi, że jednym z argumentów przekonującym do
zakupu ciężarówek marki Renault była bardzo dobrze rozwinięta sieć
serwisowa i jakość świadczonych tam usług. Niebagatelne znaczenie miał
także niski ciężar własny, który w przypadku ciągników siodłowych
Premium należy do najniższych wśród dostępnych z kabiną sypialną. Ciężar
ciągnika zestawionego z naczepo-cysterną jest istotny ze względu na
dopuszczalne obciążenie osi napędowej. Nośność osi kierującej ciągnika
wynosi 7,1 t przy 11,5 t nacisku na oś napędową. Podwozie trzyosiowe
zostało wyposażone w osie o nośności 8, 11,5 i 7,5 t (wleczona). W
przypadku dwuosiowego Midlum nośności wynoszą odpowiednio 7,1 i 11,5 t.
Wyposażenie ciężarówek zakupionych przez
firmę Hoyer Polska jest bogatsze od standardowej oferty Renault
Trucks. Ciągniki Premium otrzymały m.in. pełny układ EBS tzn.
wyposażony w ABS, EBA (wspomaganie hamowania awaryjnego), ASR z funkcją
kontroli momentu obrotowego podczas zwalniania, harmonizacja hamulców
ciągnika i naczepy, asystent ruszania pod górę (Hill Start Aid), alarmy
stanu hamulców, kontrola spięcia naczepy oraz ESP (kontrola toru jazdy i
zabezpieczenie przed przewróceniem).
Trójosiowe podwozia zostały
przystosowane do ciągnięcia przyczepy. Tylna (wzmocniona) poprzeczka
ramy z sprzęgiem Rockinger 400 G150 spełnia warunki techniczne
przewidziane w zestawach o DMC 60 t.
Modele Premium napędzane są przez
439-konne silniki 11 DXi Euro-5 EEV o maksymalnym momencie obrotowym
2080 Nm. W układzie napędowym zastosowano zrobotyzowane skrzynie biegów
Optidriver + zintegrowane z hamulcem silnikowym Optibrake. Midlum
napędza 280 konny (1010 Nm) 7 DXi za pośrednictwem sześciobiegowej,
ręcznie sterowanej przekładni ze wspomaganiem ServoShift.
W kabinach (Global) ciągników
zastosowano dwie leżanki: dolna o wymiarach (2022x780x150), górna
składana (1900x750x50mm). W podwyższanym dachu znalazła się półka pod
telewizor z gniazdem 24V i uchwytami mocującymi. Wszystkie ciężarówki
posiadają interface FMS Gateway ułatwiający integrację z systemem
zarządzania flotą.
Tekst i fot. Renault Trucks - informacja prasowa.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz