piątek, 26 czerwca 2015

Przewozy Regionalne przejmowane przez ARP


W czwartek 25 czerwca 2015 dotarła do mnie krótka, ale bardzo ciekawa informacja prasowa przesłana przez Agencję Rozwoju Przemysłu. Dotyczy ona Przewozów Regionalnych. To jej pełna treść:


Agencja Rozwoju Przemysłu SA podpisała z Marszałkami Województw oraz Przewozami Regionalnymi sp. z o.o. umowę wspólników. Jeśli wszystkie jej warunki zostaną spełnione, to jesienią ARP stanie się większościowym udziałowcem Przewozów Regionalnych.

- Podpisana umowa to szansa na restrukturyzację Przewozów Regionalnych. Jednak aby proces naprawy spółki przyniósł oczekiwane rezultaty potrzebna jest dobra współpraca i zaangażowanie wszystkich partnerów, a także konsekwentna realizacja założonego harmonogramu projektu – powiedział Marek Szczepański, wiceprezes ARP SA.

Umowa określa szczegółowe warunki objęcia udziałów przez ARP. Są to m.in. przygotowanie przez Przewozy Regionalne planu restrukturyzacji spółki, otrzymanie przez ARP środków z budżetu na dokapitalizowanie spółki, a także wejście w życie zmiany ustawy o Funduszu Kolejowym przedłużającej jego funkcjonowanie do końca 2020 roku.

Po spełnieniu wszystkich warunków ARP obejmie większościowe udziały i dokapitalizuje PR kwotą co najmniej 770 mln zł. Środki te zostaną w większości przekazane na pokrycie przeterminowanych zobowiązań i umożliwią rozpoczęcie procesu restrukturyzacji PR.


SA103-003, Przewozy Regionalne, Kędzierzyn-Koźle
SA103-003 jako pociąg regio 64626 spółki Przewozy Regionalne na stacji Kędzierzyn-Koźle Zachodnie. Jego relacja to Brzeg - Nysa - Kędzierzyn-Koźle - Gliwice. Przejazd całą trasą wynosi ponad 3 godziny. 14.06.2015.


EN71-010, Przewozy Regionalne, Oświęcim
EN71-010 jako regio relacji Tarnów - Kraków Główny - Trzebinia - Oświęcim na stacji końcowej, chwilę po wjeździe. 14.01.2015.


EN71-030, Przewozy Regionalne, Kraków Główny
EN71-030 z Przewozów Regionalnych jako interREGIO „Galicja” relacji Kraków Główny - Międzylesie. Jednostka w malowaniu województwa dolnośląskiego. Stacja początkowa, 29.11.2014.


Warto jeszcze dodać, czym jest Agencja Rozwoju Przemysłu. To spółka Skarbu Państwa. Od początku swojej działalności (1990 rok) odpowiada na najważniejsze potrzeby polskiej gospodarki. W okresie transformacji ARP SA uratowała tysiące miejsc pracy, unowocześniając duże i średnie przedsiębiorstwa. Jak podaje biuro prasowe spółki, obecnie strategia ARP SA opiera się na trzech równorzędnych filarach: innowacjach, restrukturyzacji i inwestycjach. Agencja aktywnie wspiera rozwój innowacyjnej gospodarki np. poprzez spółkę ARP Venture i Platformę Transferu Technologii. Udziela również pożyczek przedsiębiorcom (na zasadach komercyjnych). Portfel spółek ARP SA obejmuje m.in. przedsiębiorstwa produkcyjne działające w sektorach: budowlanym, energetycznym, elektromaszynowym, a także w obszarze wzornictwa przemysłowego czy innowacji. ARP S.A. zarządza dwiema specjalnymi strefami ekonomicznymi: SSE EURO-PARK MIELEC oraz TSSE EURO-PARK WISŁOSAN. Siedziba główna ARP SA znajduje się w Warszawie, a jej oddziały w Katowicach, Mielcu oraz Tarnobrzegu.


Kalendarz imprez komunikacyjnych

Blog Transportowy na Facebooku

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz