Temat
komunikacji miejskiej w Ostrawie często pojawia się w Blogu
Transportowym. To za sprawą obchodzonego w 2014 roku jubileuszu
120-lecia tamtejszego transportu publicznego (link). Tym
razem nie piszę jednak o taborze historycznym, a o najnowszym. 16
lutego 2015 r. Solaris ogłosił, że podpisał kontrakt o wartości 104
milionów złotych. Dotyczy on dostarczenia do Ostrawy, do tamtejszego
Dopravnego Podnika, aż 105 autobusów. Wszystkie będą wyposażone w
silniki zasilane CNG (Compressed Natural Gas), czyli sprężonym gazem
ziemnym. Inwestycja ta jest związana z dużym projektem wymiany taboru.
Powstaną także dwie stacje tankowania CNG.
Solarisy po Ostrawie kursują już od wielu lat. Przykładowy Urbino 12 z DP Ostrava. Autobus #7703, rocznik 2002. 30.09.2006.
Przegubowe
Solarisy też już są w Ostrawie. Przykładowy Urbino 18. To #7805,
eksploatowany przez DP Ostrava od 2009 roku. 13.09.2014.
Wszystkie
zakontraktowane pojazdy trafią do DP Ostrava jeszcze w tym roku. Będzie
to 90 przedstawicieli modelu Urbino 12 CNG i 15 Urbino 18 CNG. To
jednak nie jedyne Solarisy, które w roku 2015 zasilą tabor tego
przewoźnika. Będzie jeszcze 12 trolejbusów, 12 i 18 metrowych, które
powstają we współpracy z firmą Škoda Electric.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz