Od
marca 2014 po Krakowie jeździ nowy model tramwaju, czyli N8C-NF. Twór
wykonany w warsztatach MPK Kraków. Dokładniej to dość dogłębna
modernizacja wagonu MAN N8S-NF o numerze taborowym 3071. Wcześniej
dwukierunkowy pojazd jest już zwykłym tramwajem. Jedną z kabin usunięto,
likwidując także drzwi po lewej stronie. Inne widoczne różnice to nowe
ściany czołowe, zmienione płaty drzwi. Brak wysuwanych dodatkowych
stopni, które były cechą charakterystyczną N8S-NF, jednocześnie
spowalniającą obsługę przystanków (drzwi otwierały się dopiero po
wysunięciu stopnia). Odmienione zostało także wnętrze tramwaju. Jego
sufit został zunifikowany z najnowszymi Bombardierami NGT8. Przyznam, że
ten element najbardziej mi się spodobał. Bardzo dodaje nowoczesności,
szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że pojazd powstał w 1976 roku. Po
modernizacji w tramwaju jest mniej miejsc siedzących – przeważają
pojedyncze, a pierwotnie po jednej stronie pojazdu były wyłącznie
podwójne (ustawione na przeciw siebie, czyli „czwórki”).
Stałym przydziałem N8C-NF #3071 (ex 3001, exex 3301)
jest króciutka linia nr 2 łącząca Salwator z Cmentarzem Rakowickim.
Niedawno dołączył do niego następny tak zmodernizowany wagon, czyli
#3072. Docelowo w ten sposób odmienione zostaną wszystkie krakowskie
N8S-NF.
N8C-NF #3071 jako linia nr 2 na pętli Salwator. 18.04.2014.
N8C-NF #3071, a obok E1+C3 #116+576 jako linia nr 1. Pętla Salwator, 18.04.2014.
N8C-NF #3071, wnętrze. Sufit niczym w NGT8. 18.04.2014.
N8C-NF #3072 na ul. Basztowej. Linia nr 2 w stronę Cmentarza Rakowickiego. 10.05.2014.
Pod oznaczeniem N8C-NF kryje się jeszcze jeden wagon. To opisywany już w Blogu Transportowym N8S #3066. Tu pisałem o jego planowanej modernizacji. Ze względu na wysokie koszty
zrezygnowano z niej, ale w końcu została wykonana. Wrocławski Protram
przebudował ten pojazd już w roku 2012. Oznaczony teraz jako #3082 wagon
różni się od wykonanych w Krakowie N8C-NF. Jego główną cechą
charakterystyczną jest pozostawiona dwukierunkowość. Ma także stare
drzwi i wysuwane stopnie.
N8C-NF
#3082, czyli dawny #3066 jako linia nr 2 w stronę pętli Salwator.
Przystanek Teatr Bagatela na ul. Dunajewskiego. 1.06.2014.
Tak
N8S prezentował się w ruchu 28 lipca 2008. Czasowa linia 72 przed
końcowo-początkowym przystankiem Aleja Pokoju. Wagon z pierwszym
krakowskim numerem 3304:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz