Długi weekend 4–7 czerwca 2015 (w czwartek Boże Ciało) przyniósł sporą zmianę w oznaczeniach krakowskich tramwajów. Wówczas MPK przenumerowało swój cały tabor szynowy. Dzięki temu ujednolicono sposób znakowania pojazdów, które dotychczas woziły na sobie numery trójcyfrowe lub czterocyfrowe.
Proces ten przeprowadzono wzorem zmiany numerów autobusowych z roku 1999. Wówczas wprowadzono prosty schemat, czyli dwie litery i trzy cyfry. Pierwsza litera to symbol zajezdni, druga model pojazdu, a za nimi kolejny numer taborowy. Dokładnie taką samą zasadę zastosowano względem tramwajów. Ich oznaczenia zaczynają się teraz od litery H (zajezdnia Nowa Huta) lub R (zajezdnia Podgórze). Sporadycznie zobaczymy literę O, która oznacza ośrodek szkolenia lub T dla taboru technicznego. Na drugiej pozycji umieszczono symbole Z (dla wagonów 105Na i 105NaD), F (dla GT8S), W (dla E1), B (dla C3), L (dla EU8N), K (dla N8S i N8C), P (dla NGT6) i Y (dla NGT8). W oznaczeniach wagonów technicznych na drugiej pozycji występuje litera T.
W trakcie zmiany oznaczeń po Krakowie jednocześnie kursowały tramwaje ze starymi i nowymi numerami taborowymi. Po lewej EU8N #HL411 (ex 3022), a po prawej trójwagonowy Konstal 105Na #372+373+370, czyli obecny #HZ721+HZ722+HZ723. Pętla Wzgórza Krzesławickie, 5.06.2015.
Pierwszy z krakowskich wagonów E1. Obecnie to #HW101, ex #101. Al. Andersa za rondem Kocmyrzowskim. Linia 16, kierunek Kopiec Wandy. 6.06.2015.
Wagony NGT8 oznaczono jako RY8xx. Tu #RY813, czyli dotychczasowy 2063. Ulica Starowiślna, kurs linii 50 w stronę pętli Krowodrza Górka. 7.06.2015.
Duewagi GT8S teraz oznaczone są jako RF3xx. Prezentowany wagon to #RF310, czyli dawny #3047. Obsługa linii 23 w stronę Czerwonych Maków. Ulica Kalwaryjska, 7.06.2015.
Nie wszystkie wagony typu E1 przenumerowano na zasadzie dodawania do starego numeru liter HW lub RW. Prezentowany #HW166 to nie ex #166, lecz dawny #160. Tu jako linia 21 na pętli Pleszów. 10.06.2015.
Wagony doczepne typu C3 oznakowano literami HB i RB. Tu pojazd #HB521, czyli dawny #581. Prowdzi go wagon silnikowy #HW121, ex #121. Przy okazji zmiany oznaczeń tabor otrzymał okolicznościowe naklejki związane z obchodami 140-lecia Komunikacji Miejskiej w Krakowie.
Po wyremontowanym torowisku na pl. Centralnym jedzie GT8S #RF325 (ex 3062) na linii 16 w kierunku Mistrzejowic. Mija się z nim trójskład 105Na #HZ718+HZ719+HZ720, czyli ex #492+432+431 jako linia nr 4 do Wzgórz Krzesławickich. 10.06.2015.
Krakowski „rodzynek”, czyli Protram 405N-Kr. Tu jeszcze w dawnym oznaczeniu 4001. Jego obecny numer to HX999. Obok EU8N #3036, czyli teraz #HL425. Pętla Wzgórza Krzesławickie, 25.05.2015.
Wagony N8C-NF oznakowano jako HK451-HK453 i HK462. Taki sam system znakowania (HK4xx) zastosowano dla N8S-NF. Na zdjęciu jeszcze w starym oznaczeniu N8C-NF #3072, czyli obecny #HK452 jako linia nr 2 do pętli Salwator. Końcowy odcinek trasy, ul. Kościuszki. 25.05.2015.
Wagony N8C-NF oznakowano jako HK451-HK453 i HK462. Taki sam system znakowania (HK4xx) zastosowano dla N8S-NF. Na zdjęciu jeszcze w starym oznaczeniu N8C-NF #3072, czyli obecny #HK452 jako linia nr 2 do pętli Salwator. Końcowy odcinek trasy, ul. Kościuszki. 25.05.2015.
Jedyny Krakowski wagon GT8C, czyli wzbogacony o niskopodłogowy środkowy człon GT8S #3050 to obecny #RF313. Linia nr 3 w stronę Nowego Bieżanowa, ul. Pawia. 20.12.2014.
Bombardier NGT6 #2022 jako jadąca objazdem linia 8 do Bronowic Małych. Teraz to #RP622. Ulica Basztowa, 30.05.2015.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz