środa, 24 sierpnia 2011

Modernizacja N8S


Kolejny ciekawy przetarg ogłosiło 22 sierpnia krakowskie MPK. Nie obejmuje on czegoś tak niezwykłego jak budowa nowego tramwaju typu 405N-Kr, ale jego treść jest także interesująca. Dotyczy ona modernizacji jedynego wąskotorowego tramwaju w Krakowie, czyli sprowadzonego z Essen wagonu o obecnym numerze taborowym 3066. Rocznik 1976. Pojazd  otrzymał normalnotorowe wózki i od lutego 2008 roku kursuje po mieście, pierwotnie z oznaczeniem 3304. Z wszystkich 10 eksploatowanych obecnie przedstawicieli serii N8S tylko ten pojazd nie miał niskopodłogowego środkowego członu. Dodatkowo wymianę pasażerów utrudnia brak drzwi we wspomnianej wysokopodłogowej części.

Do publicznej wiadomości nie podano szczegółowych informacji. Pada jedynie hasło modernizacja, a jej szczegóły dostępne są w „Specyfikacji istotnych warunków zamówienia”, którą można otrzymać w biurze obsługi klienta, po wcześniejszym dostarczeniu stosownego podania. Można jednak wnioskować, że ta modernizacja to wstawienie niskopodłogowego członu. Nowy wagon #3066 powinien być odebrany najpóźniej 30.04.2012 r. Zwycięską firmę poznamy 6 września.

Na poniższym zdjęciu omawiany wagon jeszcze w malowaniu z Essen i z tamtejszym numerem taborowym 1013. Zajezdnia Podgórze, 4 maja 2007.


N8S na terenie zajezdni Podgórze


Kiedy N8S pod oznaczeniem 3066 trafił do zajezdni Podgórze wysyłano go np. do obsługi linii nr 6. Poniżej końcowy odcinek trasy - przed pętlą Salwator, 27.04.2010.


N8S #3066 przed pętlą Salwator

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz