Krakowska sieć tramwajowa wciąż się rozbudowuje. Jakiś czas temu pisałem o nowej linii do pętli Czerwone Maki (link).
Obecnie powstaje kolejne torowisko, czyli łącznik pomiędzy ulicą
Wielicką, a linią do Małego Płaszowa. W związku z tą inwestycją odcinek
między przystankami „Dworcowa” i „Kabel” na ul. Wielickiej czasowo stał
się jednotorowy. Takie rozwiązanie w Krakowie nie pojawia się zbyt
często. Cała sieć w mieście jest dwutorowa, a jednotor udają jedynie
sploty torów w rejonie przystanku „Wiadukty” (okolice pętli Wzgórza
Krzesławickie).
Jednotor
zaczął funkcjonować od 17 marca 2014. Jego długość to jedynie kilkaset
metrów. Wjazd na „zwężony” odcinek jest sterowany sygnalizacją świetlną.
Na jednym „zielonym” jednocześnie przejeżdżają dwa pociągi, co wygląda
bardzo ciekawie, bo zazwyczaj tramwaje nie jeżdżą tak blisko siebie.
Poniżej kilka zdjęć wykonanych 22 marca 2014, a pod nimi nakręcony
wówczas film. Materiał powstał w rejonie przystanku „Dworcowa”.
Krakowski odcinek jednotorowy przy ul. Wielickiej. Widok na jego początek w rejonie przystanku „Dworcowa”.
Bombardier Flexity Classic NGT8 #2062 jako linia 50 do pętli Krowodrza Górka dojeżdża do końca odcinka jednotorowego.
Bombardier
Flexity Classic NGT6 #2002 na linii 6 do Kurdwanowa. Wagon wjeżdża na
odcinek jednotorowy. W dali, po prawej stronie widać charakterystyczną
dla okresu PRL-u przyczepę kempingową Niewiadów.
Duewag GT8S i Bombardier NGT8 jadą odcinkiem jednotorowym. Na wjazd czeka Bombardier NGT6-2 #2045.
NGT6-2
#2045 na linii 13 do Bieżanowa Nowego rusza po zwolnieniu toru. Na
wysokości wywrotki powstanie łącznik prowadzący do trasy na Mały
Płaszów.
EU8N
#3016 na linii 24 w stronę Kurdwanowa wjechał na jednotorowy odcinek. W
dali, pomiędzy koparką, a wywrotką widać fragment GT8S czekającego na
możliwość przejazdu.
Duewag
GT8S #3062 jako linia 24 do Bronowic. Zjazd z jednotoru jest dość
widowiskowy, bo tramwaje na bardzo krótkim odcinku wyginają się raz w
lewo, raz w prawo. Zdjęcia wykonywałem w sobotę. W dzień roboczy na
jednotorze ruch był znacznie większy, a pojedyncze tramwaje były rzadkim
widokiem - najczęściej jeździły po dwa pociągi.
Wjazd na odcinek jednotorowy jest sterowany sygnalizacją świetlną.
Od strony centrum jedzie kolejna para, czyli Duewag GT8S i Bombardier NGT8.
W dniu
publikowania tego wpisu (25.05.14) plac budowy wyglądał inaczej.
Jednotor nadal istniał, ale był to już nowy tor, ułożony w miejscu
wcześniej rozebranego. Prezentowane w powyższym materiale torowisko
zdemontowano.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz