Grudzień 2011 przeszedł do historii jako
miesiąc zimowy, ale bardzo ciepły i pozbawiony śniegu. W górach może
trochę sypnęło, ale gdzie indziej było szaro i jesiennie (ze względu na
temperaturę może nawet wiosennie – gdzieś w Polsce zakwitły róże).
Tymczasem grudzień 2010 był dość zimowym miesiącem. Nie pamiętam
temperatur, ale było biało, choć z pewnymi przerwami, co nie zmienia
istotnego faktu – było biało. Zatem zapraszam na małą fotograficzną
podróż w czasie w poszukiwaniu zimy.
Najpierw odwiedzimy podkrakowskie
Niepołomice. Tam już 30 listopada było biało. Na poniższym zdjęciu
przystanek „Niepołomice Rynek”. Po lewej Mercedes Sprinter z firmy
MAT-BUS wykonujący kurs do Krakowa przez Wieliczkę, w środku kawał
historii, czyli firma CB obsługująca trasę Kraków Czyżyny – Chobot.
Przewoźnik jeszcze istnieje, ale już nie jeździ do Chobotu.
Pomarańczowego Mercedesa Vario (815D) dawno już nie widziałem, więc może
go sprzedano (skasowano) – firma CB będzie tematem oddzielnego wpisu.
Po prawej śmieciarka Mitsubishi Fuso z krakowskiego MPO.
Pozostajemy w Niepołomicach. Mamy już jednak 1 grudnia 2010. Zima w
pełni. Właśnie trwa śnieżyca, która sparaliżowała okolicę. Mercedes
Sprinter z MAT-BUSa za chwilę wyruszy do Krakowa:
Mercedes Vario, także z firmy MAT-BUS - po kursie z Krakowa:
Widoczny także na powyższym zdjęciu Mercedes Vario z firmy Transbus, który obsługuje trasę Kraków Rakowicka – Chobot:
Ta śnieżyca sparaliżowała Kraków, czego niestety osobiście doświadczyłem
(miałem wtedy bardzo długą podróż). Tak wyglądała zaśnieżona jezdnia
placu Centralnego. Przemieszcza się po niej Solaris Urbino 12 nr BU854
na linii 163, wówczas jeszcze w relacji do Bieżanowa Nowego:
Pod koniec grudnia 2010 r. piękną zima trwała nadal. Tak było np. 26
grudnia w Oświęcimiu. Wówczas zdjęcia robiłem pod dworcem PKP. Tu
przedstawiciel najmniejszego taboru MZK Oświęcim, czyli Autosan H6-20 nr
40, który właśnie kończy kurs linii 23 (Dwory II – Oświęcim PKP):
Autosan H7-20.02 #49 na linii 27 (Oświęcim Miasto – Jawiszowice Kółko).
Jeden z pięciu takich pojazdów w taborze MZK Oświęcim (rocznik 2002):
Dwa dni później, 28 grudnia była dość mocna śnieżyca. Skrzyżowanie ulic
Dąbrowskiego i Śniadeckiego. Na podmiejskiej linii 17 (Harmęże –
Oświęcim Zakłady Chemiczne) jedzie Neoplan N4009 nr 62 (rocznik 1994, w
MZK od 2007 r.):
W stronę Zakładów Chemicznych jedzie Jelcz 120M nr 44 na linii 1:
Z ul. Śniadeckiego wyjeżdżają dwa DAB-y 1200B. Jako pierwszy #57 na
linii 1 do Dworca PKP, a za nim #67 na linii podmiejskiej 46 (Oświęcim
Zakłady Chemiczne – Bieruń Zabrzeg):
Trzy powyższe pojazdy w ruchu. Film jakości HD:
I na koniec 30 grudnia 2010 w Kędzierzynie-Koźlu. Główne drogi były
oczyszczone, ale na bocznych śniegu nie brakowało. Poniżej ul.
Szymanowskiego i autobus MZK: Ikarus 412 nr 222 na linii 4, wówczas w
skróconej relacji Koźle Wyspa - Kędzierzyn Dworzec PKP. Niestety już w
Kędzierzynie nie ma Ikarusów 412.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz