W lipcu pisałem,
że Mobilis wygrał przetarg na obsługę wybranych linii autobusowych w
Krakowie od sierpnia 2014 roku. Oficjalne podpisanie umowy odbyło się w
czwartek, 7 listopada 2013. Wydarzeniu temu towarzyszył elektryczny
autobus AMZ City Smile CS10E. Produkt producenta z Kutna nie pojawił się
przypadkowo. Jak podają krakowskie media, podjęto już decyzję o wyborze
dostawcy autobusów 10 i 12-metrowych. Jak nietrudno się domyśleć,
będzie nim właśnie firma AMZ.
Od
sierpnia 2014 na krakowskich drogach możemy się więc spodziewać
spalinowych modeli CS10LF i CS12LF. Decyzja dotycząca wyboru dostawcy
taboru przegubowego jeszcze nie zapadła, ale ponoć ma to nastąpić w
najbliższym czasie.
AMZ
City Smile CS10E, czyli elektryczny pojazd który został zaprezentowany z
okazji podpisania umowy. Tu w trakcie targów TransExpo 2012 w Kielcach.
Wnętrze powyższego AMZ City Smile CS10E, TransExpo 2012.
AMZ
City Smile CS12LF, TransExpo 2013. Od 1 sierpnia 2014 r. takimi
nietypowymi autobusami można będzie podróżować po Krakowie, np. na linii
182.
AMZ
City Smile CS12LF, TransExpo 2011. Widok na drugi, bardzo
oryginalny bok. Pierwsze liniowe przejazdy tak nietypowych autobusów po
mieście na pewno będą szokowały Krakowian. TransExpo 2011 to pierwsze
targi w Polsce, na których AMZ pokazał swój najnowszy produkt, czyli
autobus City Smile.
AMZ City Smile CS12LF - wnętrze premierowego egzemplarza zaprezentowanego w trakcie kieleckich targów TransExpo 2011.
AMZ
City Smile CS12LF, TransExpo 2012. Od premiery w roku 2011 na zakup
tego modelu autobusu nie zdecydowało się zbyt wielu przewoźników.
12-metrowe City Smaile zobaczymy np. w Kutnie (MZK Kutno), czy w Sopocie
- własność firmy Warbus, do której należy także powyższy egzemplarz.
Jest on w barwach Kolei Mazowieckich, na zlecenie których dowoził
pasażerów ze stacji do portu lotniczego w Modlinie.
W
związku z podpisaniem umowy, Mobilis przedstawił swoją propozycję
wprowadzenia do krakowskiej komunikacji autobusów elektrycznych. Jak
podał portal Gazeta.pl, chodzi o linie 100/101 lub 134, których przetarg
nie dotyczył. Według prezesa firmy Mobilis, Eugeniusza Szymonika (za
Gazeta.pl) są one odpowiednie, bo to trasy o małym natężeniu ruchu. Co
do linii 100 (Salwator – Kopiec Kościuszki) i 101 (Most Grunwaldzki –
Kopiec Kościuszki) zgadzam się, że ruch tam nie jest największy (trasy
obsługiwane naprzemiennie jednym Jelczem M081MB3), ale o linii 134
(Cracovia Stadion – ZOO) zdecydowanie nie można tego powiedzieć. W
wakacyjne weekendy linia kursuje co 10 minut, a obsługujące ją Jelcze
M121MB są przeładowane.
Według
prezesa firmy Mobilis linię 134 mogłyby obsługiwać małe AMZ City Smile
CS10E. Obecnie standardem na tej trasie są Jelcze M121MB. Na zdjęciu wóz
nr DJ684 z 2002 roku w trakcie obsługi przystanku przy ul. 28 lipca
1943. 15.07.2012.
Autobusy
linii 134 są dodatkowo wyposażone w bagażniki rowerowe. Jelcz DJ680
wjeżdża w ul. Leśną. Przed nim dość stromy podjazd i liczne zakręty,
czyli ciekawa krakowska serpentyna. 15.07.2012.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz