Impreza, na którą zapraszałem w tym wpisie okazała się bardzo udana. Naprawdę warto było w niej uczestniczyć. 120 lat komunikacji miejskiej w Ostrawie świętowano wyjątkowo mocno. Przyznam, że zakładałem tylko prezentację kilku zabytkowych tramwajów, ewentualnie obsługiwaną przez nie (lub autobusy) linię specjalną łączącą oba udostępnione zwiedzającym zakłady. W rzeczywistości Dopravni Podnik Ostrava przygotował wielkie „wesołe miasteczko” dla entuzjastów transportu publicznego. 13 września 2014 na terenie warsztatów Martinov oraz w zajezdni tramwajowo-autobusowej Poruba nie można było się nudzić. Szczególnie w tym pierwszym obiekcie czekała masa atrakcji. Były i jeździły historyczne trolejbusy, autobusy i tramwaje. Przemieszczał się także tabor techniczny oraz sprowadzony z Pragi wagon metra. Prezentowano również lokomotywy i wagony kolejowe oraz ciekawe ciężarówki.
Zestaw Škoda 8Tr #29 + Karosa B40 #141 wykonuje kolejny kurs z pasażerami po terenie zakładu Martinov.
Ikarus 280.10 #4070 na terenie zakładu Martinov. Dwudrzwiowy przegubowiec rozpoczyna kolejny kurs do zajezdni Poruba.
Wagony Vario LFR, czyli dość mocna modernizacja Tatry T3. Hala garażowa zajezdni Poruba.
W sumie każdy znalazł coś dla siebie. Pewnym utrudnieniem były niestety ogromne ilości odwiedzających, czyli pojawiały się problemy z robieniem zdjęć, bo wciąż ktoś wchodził w kadr. Szczególnie oblegany był ustawiony przy wejściu do zakładu Martinov trolejbus Škoda 9Tr. Wykonanie fotografii bez kogoś w kadrze graniczyło z cudem. Wśród odwiedzających oczywiście przeważali Czesi, ale nie brakowało także Polaków (niektórzy mieli dość sporą odległość do pokonania – np. z Warszawy), słyszałem także język niemiecki i angielski.
Relację z Ostrawy podzielę na kilka części umieszczonych w odpowiednich działach tematycznych. Już teraz zapraszam do obejrzenia poniższego filmu. Składanka przejazdów różnych pojazdów. Najpierw zobaczycie „Barborkę” #21 z 1922 roku, która prowadzi doczepkę „brňák” #219 (rocznik 1951). Tramwaj mija się z pokazanym powyżej Ikarusem 280.10 #4070 z 1988 roku. Następnie bramę zakładu Martinov opuszcza Škoda 706 RTO #247 (rocznik 1966) z wypełnioną pasażerami przyczepką Jelcz PO-1 #1227 (rocznik 1974). Kolejna scena to wyprodukowany w 1958 roku zestaw Škoda 8Tr #29 + Karosa B40 #141, a na koniec měřicí vůz, czyli techniczna Tatra T3:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz