Temat trolejbusów kursujących po mieście Tychy w Blogu Transportowym pojawiał się już kilka razy. Pisałem np. o nowych Solarisach (tu link). Ten materiał dotyczy „gości” z Lublina, czyli taboru pozyskanego przez Tyskie Linie Trolejbusowe od tamtejszego MPK.
Na początku 2021 roku TLT wypożyczyły dwa lubelskie trolejbusy. Było to związane ze zwiększonym zapotrzebowaniem taborowym. Do Tychów dotarły Solarisy Trollino 12M.
Pierwszy z nich to pojazd o lubelskim oznaczeniu 3839. Rocznik 2007. Pierwotnie trolejbus testowy, a dopiero w 2009 roku kupiony przez MPK Lublin. Internetowe źródła podają, że przed wypożyczeniem do Tychów był on przez dłuższy czas wycofany z eksploatacji.
Dawny tester w Tychach otrzymał oznaczenie taborowe 97. Pozostał w obecnych barwach komunikacji miejskiej Lublina, a na boku umieszczono napis: „Trolejbus eksploatowany dzięki uprzejmości MPK Lublin”.
Drugi z wypożyczonych lubelskich trolejbusów to pojazd o oznaczeniu 3836. Solaris Trollino 12M, także z 2007 roku, ale w przeciwieństwie do opisanego powyżej testera, od razu był własnością MPK. W Tychach otrzymał on numer taborowy 96 i również zachował dotychczasowe malowanie.
Mając na celu także udokumentowanie lubelskich trolejbusów, trafiłem do Tychów w poniedziałek, 27 grudnia 2021. To był zimowy, mroźny dzień. Temperatura wynosiła około -10 stopni Celsjusza. To nie sprzyja fotografowaniu, ale innej alternatywy nie miałem. W godzinach porannych byłem już pod zajezdnią TLT Tychy przy ul. Towarowej. Przez jej teren właśnie jechały, jeden za drugim, oba trolejbusy pozyskane z Lublina. Po chwili na ulicę powoli wytoczył się Solaris #97, czyli dawny tester. Obsługiwał on linię A w relacji Tychy Zajezdnia – Tychy Dworzec PKP. Długość 7,90 km, a rozkładowy czas jazdy to 23 minuty (dane ze strony internetowej Zarządu Transportu Metropolitalnego).
Czując się „prawie jak w Lublinie” we wnętrzu #97 dotarłem do dworca kolejowego. Tam udało mi się jeszcze kilka razy udokumentować ten wyjątkowy pojazd.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz