W ubiegłym roku pisałem o „rumunie” z Jaroszowca Olkuskiego (tu link). Tamtego dnia trafiłem jeszcze na położoną kilkanaście kilometrów dalej stację Wolbrom. Przyznam, że wciąż liczyłem na spotkanie szerokotorowego składu jadącego po LHS. Niestety również i tam nic nie jechało. Zerowy ruch panował także na pozostałych torach.
Coś działo się jedynie w transporcie samochodowym. Przez stację przejeżdżały wywrotki, które brały udział w kończących się pracach modernizacyjnych. Niestety nie objęły one budynku dworcowego. W Internecie znajdziemy informacje, że jest on nieczynny od 2009 roku.
Co ciekawe, tego samego dnia (19.05.2020) Polskie Linie Kolejowe na Twitterze opublikowały wpis informujący o zakończeniu prac modernizacyjnych na stacji Wolbrom. Natomiast na swojej stronie internetowej PLK zamieściły między innymi taki tekst: „Na stacji Wolbrom podróżni mogą korzystać z wyższych peronów. Są na nich wiaty, ławki i tablice informacyjne. Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się przygotowano system oznakowania dotykowego, pasy ostrzegawcze i ścieżki naprowadzające. Bezpieczny dostęp do pociągów zapewnia pasażerom wybudowane przejście pod torami. W kwietniu będą uruchomione windy, które dodatkowo ułatwią obsługę wszystkim podróżnym.” Co do tunelu pod torami – naprawdę miło było z niego skorzystać. Taki czysty, nowy. Ciekawe, jak szybko dotarli do niego niszczący naszą wspólną własność wandale.
PLK napisały także, że zmiany w Wolbromiu: „to efekt inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych SA za 158 mln zł na małopolskim odcinku trasy Tunel – Sosnowiec. Dzięki pracom PLK wyższy komfort obsługi jest także na przystankach Gajówka, Jeżówka, Zarzecze, Chrząstowice Olkuskie”.
Poniżej kilka zdjęć wówczas wykonanych.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz