Po prezentacji polskiego elektrowozu Dragon (tu link) pora na obiecany zielony autobus szynowy.
To RegioSprinter. Trójczłonowy pojazd wyprodukowany przez niemiecką firmę Siemens-Duewag. Czyli dawny Duewag przejęty przez Siemensa. W latach 1995 – 1999 powstało 39 egzemplarzy. Obecnie są one eksploatowane w Niemczech, Austrii, Danii i Czechach.
Pojazd pokazany w Ostrawie oznaczono jako 654 005-7. Rocznik 1995. To własność firmy AŽD Praha, która od 15 grudnia 2019 obsługuje linię kolejową U10, będącą częścią Zintegrowanego Systemu Transportowego kraju usteckiego (stolica Ústí nad Labem). Prezentacja na targach była elementem promującym nowego przewoźnika. Linia U10 łączy miejscowości Most i Litoměřice. Jej długość to 51 km, które pokonywane są w czasie około godziny i 10 minut. Częstotliwość kursów: raz na godzinę.
Regularne pociągi pasażerskie na trasę Most - Litoměřice horní nádraží ostatni raz wyjechały w 2007 roku. Potem pojawiały się tam tylko pociągi o charakterze turystycznym o różnej częstotliwości kursowania. Linia ta określana jest jako Švestková dráha, czyli „Śliwkowa kolej”. Nazwa ta wywodzi się z okresu przed drugą wojną światową, kiedy w rejonie przebiegu tej linii kolejowej znajdowały się liczne sady śliwkowe i obsadzone tymi drzewami aleje.
AŽD Praha użytkuje łącznie cztery RegioSprintery. Oprócz pokazanego w Ostrawie 654 005-7, są to także pojazdy o numerach 654 007-3, 654 008-1 i 654 010-7. Wszystkie pierwotnie były eksploatowane w Niemczech.
Pojazdy te są przystosowane do przewozu 165 pasażerów, w tym 100 na miejscach siedzących i 65 stojących. Prędkość maksymalna: 100 km/h.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz