W środę, 2 grudnia 2009 zamieściłem pierwszy wpis działu Trolejbusy (tu link). Jego treść dotyczyła między innymi obrotnicy zamontowanej na pętli w niemieckim Solingen. Po latach wracam do tej miejscowości.
Powodem jest informacja prasowa, którą Solaris opublikował pod koniec października 2020. Jej treść dotyczyła przetargu ogłoszonego przez przewoźnika Stadtwerke Solingen GmbH (SWS). Wygrało go konsorcjum firm Solaris i Kiepe Electric z ofertą 16 egzemplarzy modelu Trollino 12. Zamówienie zostanie rozłożone na dwie transze. Pierwsze 8 trolejbusów będzie dostarczonych w 2021 roku, a druga partia do końca 2023 roku. Warto jeszcze dodać, że obecnie w trakcie realizacji jest zamówienie na 16 przegubowych trolejbusów dla tego niemieckiego przewoźnika.
Oto, co na ten temat napisał producent w opublikowanych materiałach:
Oprócz tradycyjnego napędu elektrycznego, trolejbusy dla Solingen dodatkowo zostaną wyposażone w baterie trakcyjne o pojemności 45 kWh, dzięki którym pojazdy będą mogły pokonać znaczny dystans bez konieczności podłączenia z trakcją wysokonapięciową. Energia uzupełniana będzie w trakcie jazdy i pobierana z sieci trakcyjnej za pomocą technologii In Motion Charging dostarczanej przez Kiepe Electric.
Na pokładzie dwunastometrowych trolejbusów zaplanowano 22 miejsca siedzące. Komfort termiczny zapewni wydajna klimatyzacja całopojazdowa. Przewoźnik zdecydował się na zamknięty typ kabiny kierowcy, umożliwiający komfortowe i bezpieczne warunki pracy. Kontrolowanie sytuacji na pokładzie pojazdu zapewni nowoczesny system monitoringu.
To kolejne już zamówienie, które w ostatnich dwóch latach zostało zlecone przez Solingen firmie Solaris. Dotychczas producent zrealizował już kontrakt na 4 Trollino 18,75 z napędem dwuosiowym, dostarczone do SWS w 2018 roku. Aktualnie w fabryce Solarisa trwają przygotowania do rozpoczęcia dostaw przewidzianych w zamówieniu 16 egzemplarzy Trollino 18. W najbliższych tygodniach do niemieckiego Solingen zostanie dostarczony pierwszy spośród przegubowych trolejbusów, zaś dostawy pozostałych 15 pojazdów zostały rozłożone w perspektywie dwóch lat, łącznie do grudnia 2022 roku.
W Niemczech sieć komunikacji trolejbusowej obecna jest w trzech miastach: Eberswalde, Esslingen i Solingen. W każdym z nich pasażerowie mogą korzystać z bezpiecznej i komfortowej jazdy trolejbusami firmy Solaris. Nowo zamówione Trollino będą jednak pierwszymi 12-metrowymi pojazdami tego typu w Niemczech – do tej pory producent dostarczył tam blisko 30 przegubowych pojazdów.
Po realizacji tego kontraktu, uwzględniając wcześniejsze dostawy, po ulicach Solingen będzie jeździć 36 trolejbusów Solaris Trollino.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz