Wracam do tematu autobusów podmiejskich kursujących po Costa del Sol w Hiszpanii, a dokładniej do obszaru miasta Malaga. Wcześniejszy wpis dostępny pod tym linkiem. Wówczas skupiłem się na trasach i biletach, a teraz pora na tabor.
W czasie mojego pobytu na Costa del Sol (czerwiec 2017) w taborze kursującym w ramach Consorcio de Transporte Metropolitano del Área de Málaga dominowały trzy marki: Castrosua, Sunsundegui i Tata Hispano.
Przedstawicieli tej pierwszej widziałem głównie w wersji przegubowej. Były także egzemplarze trójosiowe, 15-metrowe. Wszystkie to modele Magnus.E. Obsługiwały one głównie linię M-110 łączącą Malagę z Benalmadeną przez Torremolinos. Kursowały także na trasie M-120, która wzdłuż wybrzeża łączy miejscowości Torremolinos i Fuengirola. Można powiedzieć, że to przedłużenie linii M-110, ale z mniejszą częstotliwością kursowania (co około 30 minut, a M-110 co 15 – 20 minut).
Castrosua Magnus.E o numerze taborowym 5829 na dworcu autobusowym Málaga Muelle Heredia. Przegubowiec właśnie zakończył kurs linii M-110 z Benalmadeny. Po krótkiej przerwie wyruszy w drogę powrotną. 11.06.2017.
Powyższa Castrosua Magnus.E #5829. Wnętrze sfotografowane w trakcie obsługi kursu linii M-110 do Malagi. Początkowy odcinek trasy na terenie Benalmadeny. Po zatrzymaniu się na kolejnych przystankach w Castrosule zapanował tłok. Niestety sprzedaż biletów przez kierowcę znacznie wydłużała czas przejazdu. 11.06.2017.
Castrosua Magnus.E #5828 na linii M-120 w kierunku Torremolinos. Benalmadena centrum - przystanek na Av. Antonio Machado (w pobliżu portu jachtowego - „Puerto Marina”). Korzystają z niego także autobusy dalekobieżne. O tej porze (godzina 7:26) przegubowiec nie wiezie zbyt wielu pasażerów. 15.06.2017.
Powyższy przegubowiec #5828 w lepszym świetle uwydatniającym ciekawą reklamę, która została wkomponowana w obowiązkowe tylne malowanie autobusu: kolor zielony i napis Transportes Públicos de Andalucía. Benalmadena, rejon przystanku „Antonio Machado” na Av. Antonio Machado. Castrosua jedzie bez pasażerów. Prawdopodobnie to wyjazd na linię M-110. 11.06.2017.
Przegubowa Castrosua Magnus.E #5827 obsługuję linię M-120 do Fuengiroli. Autobus właśnie wjeżdża na przystanek „Antonio Machado” w Benalmadenie. 17.06.2017.
Widok na tylną część wnętrza powyższego przegubowca #5827. Zdjęcie zrobiłem bezpośrednio po odjeździe z przystanku „Antonio Machado” w Benalmadenie. 17.06.2017.
Ponownie Castrosua Magnus.E #5827 na linii M-120. Tym razem na końcowym odcinku trasy - Fuengirola, przystanek „Recinto Ferial” na Av. Nuestro Padre Jesús Cautivo. Autobus opuściła tu znaczna grupa pasażerów, udając się na pobliskie targowisko. Co ciekawe, przystanek ten nie ma zatoki, a obsługujący go pojazd blokuje jeden z dwóch pasów ruchu prowadzących na rondo. 17.06.2017.
Fuengirola, targowisko przy Av. Nuestro Padre Jesús Cautivo. Kupimy na nim dosłownie wszystko. Ja np. nabyłem tam historyczną już pocztówkę z trolejbusem. Warto zwrócić uwagę na ruchome stoiska z owocami - ustawione obok siebie taczki. Prowadzące je osoby co chwilę wołają, co sprzedają i w jakiej cenie. 17.06.2017.
Estación de Autobuses de Fuengirola, czyli główny przystanek autobusowy w miejscowości Fuengirola. Pętla linii M-120 z Torremolinos, a także np. M-220 do Marbelli. Znana z powyższych zdjęć Castrosua Magnus.E #5827 oczekuje na kurs powrotny do Torremolinos. Autobus nie jest jeszcze dostępny dla pasażerów. 17.06.2017.
Chętnych na podróż przegubowcem #5827 było dość sporo. Autobus zamknięty, więc ustawiła się obok niego kolejka. 17.06.2017.
Ponownie wnętrze przegubowca #5827. Tym razem widok na część przednią. Jeszcze w trakcie postoju na Estación de Autobuses de Fuengirola. 17.06.2017.
Dwa przegubowce Castrosua Magnus.E na Estación de Autobuses de Fuengirola. Sfotografowałem je z innego autobusu - Irizar i6 w dalekobieżnej relacji do miejscowości La Línea de la Concepción (przy granicy z Gibrartarem). Pierwszy to nr 5827 na linii M-120 do Torremolinos, a drugi nr 5839 na linii M-220 do Marbelli. 15.06.2017.
Dwa miesiące po mojej wizycie na Estación de Autobuses de Fuengirola pojawił się tam samochód Google, który udokumentował odjeżdżający autobus Castrosua Magnus.E #5839. Prawdopodobnie w trakcie obsługi linii M-220. Sierpień 2017. Źródło: Google Street View.
Jeszcze jedno zdjęcie popełnione z pokładu Irizara i6 w drodze do miejscowości La Línea de la Concepción. Castrosua Magnus.E #5840. Calle Padre Paco Ostos w miejscowości Marbella, nieopodal dworca autobusowego. Autobus z Grupy Avanza, ale najprawdopodobniej nie z firmy Portillo. Przypuszczalnie na linii M-220 lub zjazd do zajezdni - wnętrze wygląda na puste, a kilka minut wcześniej mijaliśmy inne M-220. 15.06.2017.
Przegubowa Castrosua Magnus.E #5827 na linii M-120 do Torremolinos po odjeździe z przystanku „Antonio Machado” w Benalmadenie. 17.06.2017.
Castrosua Magnus.E w wersji trójosiowej, 15-metrowej. Jedyny egzemplarz tej wersji pojazdu, który udało mi się sfotografować. Autobus #5825 na linii M-110 do pobliskiej pętli Benalmádena Costa. Rondo Los Molinillos przy Av. Antonio Machado w Benalmadenie. 19.06.2017.
Rondo Los Molinillos przy Av. Antonio Machado w Benalmadenie przez które przejeżdża powyższa Castrosua. Na trasie linii M-110 i M-120 jest kilka równie ciekawych rond. Taka lokalna tradycja. 19.06.2019.
Castrosua Magnus.E w wersji trójosiowej, 15-metrowej została także udokumentowana przez firmę Google. Tu egzemplarz nr 5637 na dworcu autobusowym Málaga Muelle Heredia. Pojazd powstał na podwoziu Volvo (powyższy #5825 na bazie Scanii). Listopad 2018. Źródło: Google Street View.
Przeglądając Google Street View ustaliłem, że firma Portillo (Grupa Avanza), do której należą powyższe pojazdy, eksploatuje także mniejsze autobusy Castrosua Magnus.E - w 12-metrowej wersji maxi.
Castrosua Magnus.E w wersji 12-metrowej w ramach linii Consorcio de Transporte Metropolitano del Área de Málaga sfotografowana przez Google na dworcu Málaga Muelle Heredia. Autobus posiada stary, trójcyfrowy numer taborowy: 821. Lipiec 2016. Źródło: Google Street View.
Pozostając w temacie zdjęć z Google Street View warto jeszcze zaprezentować starszy tabor obsługujący linie Consorcio de Transporte Metropolitano del Área de Málaga. Na zdjęciach z października 2012 można zobaczyć „deskorolkę”, czyli autobus Castosua CS-40 City (podwozie MAN NL313F) w wersji 15-metrowej. Obecnie już raczej wycofany z eksploatacji.
Co ciekawe, do firmy Portillo w 2010 roku trafiły dwa egzemplarze przegubowej wersji tego modelu – odkupione od tego samego przewoźnika, którego pozostałe przegubowe autobusy Castrosua CS-40 City sprzedano do MPK Kraków.
Castosua CS-40 City w wersji trójosiowej, 15-metrowej na dworcu Málaga Muelle Heredia. Autobus obsługuje linię M-110. Październik 2012. Źródło: Google Street View.
Jeszcze starsze zdjęcia. Castosua CS-40 City w wersji 12-metrowej na dworcu Estación de Autobuses de Fuengirola. Autobus obsługuje linię M-120 do Torremolinos. Październik 2008. Źródło: Google Street View.
W dalszej części relacji z autobusowego Costa del Sol przedstawię inną hiszpańską markę – Sunsundegui. Tu link.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz