Drezno to ponad 500-tysięczne miasto położone we wschodnich Niemczech. Od 1872 roku kursują po nim tramwaje (pierwotnie konne, a od 1893 elektryczne). Pośród eksploatowanego przez DVB (Dresdner Verkehrsbetriebe AG) taboru pojawiają się także pojazdy muzealne, z tamtejszego muzeum tramwajów (Strassenbahnmuseum Dresden). Na taki historyczny skład natrafiłem spacerując wzdłuż ulicy Wilsdruffer.
Na zlokalizowany tam przystanek „Pirnaischer Platz” właśnie wjeżdżały twa wagony Gotha. Kultowe pojazdy rodem z NRD. Silnikowy i doczepny. Pierwszy to model T59E, rocznik 1960, oznaczony numerem taborowym 1512. Wagony Gotha T59E powstawały w latach 1959 – 1960 we wschodnioniemieckich zakładach VEB Waggonbau z miejscowości Gotha. Były przeznaczone na rynek NRD i ZSRR.
Drugi wagon to doczepny Gotha B57. Rocznik 1959, oznaczony numerem taborowym 1413. Producent to także VEB Waggonbau. Tramwaje Gotha B57 (oraz silnikowe T57) produkowano w latach 1957 – 1961.
Historyczny skład Gotha T59E + B57 przejeżdża przez przystanek „Pirnaischer Platz” na Wilsdruffer Straße. Obok tramwaj linii 4, czyli SachsenTram NGT6DD. Niestety numery taborowe DVB umieszcza na bokach pojazdów, więc nie jestem w stanie ustalić jego oznaczenia, a w związku z tym roku produkcji i innych szczegółów. 2 czerwca 2018.
Gotha T59E + B57 jadąc przez Wilsdruffer Straße zbliża się do przystanku „Dresden Altmarkt”. Stoi na nim wagon linii nr 1 - SachsenTram. 2 czerwca 2018.
Poniżej krótkie nagranie prezentujące skład Gotha T59E + B57 (#1512+1413) w ruchu, na Wilsdruffer Straße. Obsługuje on linię nr 20. Jak podaje strona internetowa DVB, jest to linia specjalna, kursująca tylko po wcześniejszej zapowiedzi. Jej podstawowa relacja to MESSE DRESDEN – Postplatz, którą pokonuje w 13 minut (długość 3,7 km). Na tablicy kierunkowej wagonu silnikowego widać napis „Fučíkplatz”. To historyczna już nazwa (Julius Fučík , działacz Komunistycznej Partii Czechosłowacji), a obecna to Straßburger Platz. Trasa tego przejazdu odbiega więc od podstawowej.
Temat drezdeńskich tramwajów już niedługo powróci w Blogu Transportowym. Tym razem zajmę się taborem liniowym.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz