W
roku 2011 tabor MZK Oświęcim powiększył się o nieeksploatowaną
wcześniej markę. Korzystając z funduszy unijnych nabyto Solarisy. Pięć
egzemplarzy modelu Urbino 10 i cztery Urbino 8,9 LE. Nowe nabytki nie
zagroziły jednak marce najbardziej charakterystycznej dla Oświęcimia.
Mające już swoje lata wysokopodłogowe DAB-y nadal są eksploatowane i
mają się całkiem dobrze. Jako miłośnika autobusów bardzo mnie to cieszy,
bo przecież marka DAB już od dawna jest komunikacyjnym symbolem
Oświęcimia.
Czasami
kilka egzemplarzy tego symbolu miasta pojawia się jednocześnie w danym
miejscu. Taką sytuację miałem np. w piątek 27 grudnia 2013, przy
oświęcimskim dworcu kolejowym. W ciągu pięciu minut zjawiły się tam
cztery DAB-y 1200B, a trzy z nich odjechały jeden za drugim.
Najpierw
przyjechał autobus nr 12 jako linia 27 relacji Zakłady Chemiczne –
Jawiszowice Kółko. To rocznik 1985, w Oświęcimiu od 1993 roku. Według
rozkładu jazdy do pętli dotrze za ponad 20 minut:
Potem na
przystanek przyjechał zaczynający tu trasę DAB 1200B #10, jako linia 20
do Zaborza. To także rocznik 1985, od 1993 r. w MZK Oświęcim. Do Zaborza
dotrze po 22 minutach rozkładowej jazdy. Warto zwrócić uwagę na
niebieski odcień światła doświetlającego przednią tablicę kierunkową. Za
DAB-em Solaris Urbino 10 #78 na linii 10:
Za
#10 ustawił się #59. To już młodszy egzemplarz. Rocznik 1992, a w MZK
Oświęcim od 2006 roku. Autobus rozpoczyna obsługę linii 43 do
miejscowości Stawy Monowskie. Dotrze tam po 31 rozkładowych minutach. Za
#59 zatrzymał się DAB #71. To prawie nówka – rocznik 1997, w Oświęcimiu
od 2009 roku. Wykonuje wariantowy kurs linii 1 w relacji Zakłady
Chemiczne – Osiedle Zasole Pętla, gdzie dotrze już po 2 minutach:
DAB-y #10, 59 i 71 ruszyły jednocześnie, co wyglądało bardzo ciekawie:
Film z odjazdu trzech DAB-ów:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz