W Blogu Transportowym pisałem już o zwycięzcy konkursu „Bus of the Year 2015”, czyli o MAN-ie Lion’s City GL CNG (tu link).
Uroczyste wręczenie pucharu potwierdzającego zdobycie tego tytułu
odbyło się w trakcie specjalnej gali towarzyszącej wrześniowym targom
IAA w Hanowerze. Wówczas ogłoszono także wyniki dwóch innych konkursów.
Tytuł
„Truck of the Year 2015” przyznano ciężarówce, którą prezentowałem już
wiele razy. To Renault Trucks T. Pojazd ten otrzymał łącznie 129
punktów, co dało mu 48 punktów przewagi nad najwyżej ocenionym rywalem.
Złożone z 25 międzynarodowych dziennikarzy jury uznało takie zalety
nowego Renaulta jak: nowatorstwo technologiczne, wygoda i
bezpieczeństwo, osiągi w trakcie jazdy, oszczędność paliwa, ekologię i
całkowity koszt posiadania pojazdu.
„Renault
Trucks T łączy zalety poprzednich modeli - filarów marki z najnowszymi
innowacjami technologicznymi w świecie transportu drogowego” - podkreślił Gianenrico Griffini, prezes kapituły Jury Trucks of the Year (ITOY). „Rezultat, to jedna z najbardziej znaczących premier w ostatnich latach”.
Nagroda
„Truck of the Year” jest przyznawana od roku 1977. Jej pierwszym
zdobywcą został Seddon Atkinson 200. Tytuł „Ciężarówki roku 2014”
otrzymało Volvo FH.
Renault
Trucks T, zdobywca tytułu „Truck of the Year 2015”. Przykładowy
egzemplarz zaprezentowany w trakcie zlotu Master Truck w Polskiej Nowej
Wsi pod Opolem. 18.07.2014.
Natomiast
tytuł „Van of the Year 2015” trafił do firmy Iveco za najnowszy model
popularnej rodziny Daily. New Daily zwyciężył przewagą 17 punktów nad
najwyżej ocenionym konkurentem. Historia nagrody „Van of the Year” jest
znacznie krótsza, niż trofeum ciężarówkowego. Po raz pierwszy przyznano
ją dopiero w 1992 roku. Wówczas zwycięzcą został Volkswagen T4. Tytuł
„Vana roku 2014” otrzymał Ford Transit Connect.
Iveco
New Daily, zdobywca tytułu „Van of the Year 2015”. Przykładowy
egzemplarz sfotografowany na jednej ze stacji paliw przy drodze nr 7 za
Kielcami. 9.10.2014.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz