wtorek, 2 czerwca 2015

Tramino Olsztyn na testach


We wrześniu 2012 zamieściłem wpis o podpisaniu kontraktu na dostawę 15 egzemplarzy Solarisa Tramino do Olsztyna. Tu link do tego materiału. Pierwotnie wagony miały być dostarczone już w roku 2014, ale  budowa  infrastruktury tramwajowej przedłużyła się i nie było to możliwe. Pod koniec maja 2015 Solaris podał, że zakończono już produkcję dwóch pierwszych Tramino Olsztyn (tak nazwano ten model). Egzemplarz numer jeden został przewieziony do Poznania. Oto, co na ten temat napisał producent: „Tramino Olsztyn przechodzi rygorystyczne testy homologacyjne potwierdzające jego bezpieczeństwo, wysoką jakość wykonania oraz niezawodność. Na terenie poznańskiej zajezdni MPK na Franowie testowane są m.in. kompatybilność oprogramowania sterującego pojazdem ze wszystkimi urządzeniami. W szczególności sprawdzane są układy napędowy i hamulcowy, w tym odwzorowanie hamowania awaryjnego. Uruchamiane są kolejne systemy bezpieczeństwa, takie jak układ poziomowania przy różnym obciążeniu i zużyciu obręczy kół oraz pokładowy rejestrator ATM, będący szynowym odpowiednikiem czarnej skrzynki w samolocie”.


Solaris Tramino Olsztyn
Solaris Tramino Olsztyn w Poznaniu.


Drugi z wagonów w połowie czerwca trafi do Olsztyna. Jego oficjalną prezentację zapowiedziano na 19 czerwca, w zajezdni przy ul. Kołobrzeskiej. Będzie to wydarzenie wyjątkowe, bo inaugurujące powrót tramwajów na ulice miasta po ponad 50-letniej nieobecności. Cały kontrakt zostanie zrealizowany do końca września 2015.


Solaris Tramino Olsztyn
Solaris Tramino Olsztyn w Poznaniu.


Jeszcze jeden cytat z materiałów producenta: „Każda z trzech sekcji Tramino Olsztyn osadzona została na tzw. wózku. Dwa skrajne są wózkami napędowymi, a środkowy to wózek toczny. Układ napędowy stanowią łącznie cztery asynchroniczne silniki trakcyjne o mocy 120 kW każdy. Tramwaj zabiera na pokład ponad 200 podróżujących, z czego 43 na miejscach siedzących. Sześć par podwójnych drzwi po każdej ze stron pozwala pasażerom na szybkie i komfortowe wejście oraz opuszczenie pojazdu. Klimatyzowana przestrzeń pasażerska monitorowana jest za pomocą systemu kamer”. Tramino Olsztyn to wagon dwukierunkowy, całkowicie niskopodłogowy. Jego długość wynosi 29,3 metra, a szerokość 2,5 m.


Rejestr imprez komunikacyjnych

Blog Transportowy na Facebooku

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz